Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Letos 14. března jsem si na prodejně Sconto ve Stodůlkách objednala dvě vitríny za cenu 8898 Kč. Po jejich dovezení a smontování pracovníky dopravní společnosti jsem ještě zaplatila 2400 Kč. Jenže mi nevystavili doklad a navíc jsem po jejich odchodu zjistila, že jsou na vitríně škrábance a dvířka neseděla. To se stalo 29. března a hned druhý den jsem to šla reklamovat. Bylo mi přislíbeno, že přijede technik a poškrábaný díl vymění a dvířka seřídí. Také mi hned vystavili doklad k zaplacené dopravě a montáži. Nikdo se však neozval a ani nepřijel. Uplynulo třicet dnů a já jsem 2. května poslala písemné odstoupení od smlouvy. Rovněž jsem požadovala vrácení ceny montáže a dopravy. O tři dny později mi někdo ze společnosti Sconto volal, že mi peníze vrátí a pro vitríny si přijedou. Tak jsem čekala, ale opět se nic nedělo. Proto jsem se připomněla dopisem odeslaným 20. května. Do dnešního dne však žádná reakce., jako by na mě zapomněli. Je mi jasné, že neřeší jen můj případ, ale považovala bych za slušné, kdyby dodrželi, co slíbili, a se svým zákazníkem, který chtěl jen bezvadný nábytek, komunikovali.
Dvě vitríny
Odvezení vitrín a vrácení peněz poštovní poukázkou
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Odstoupila-li spotřebitelka od kupní smlouvy, ruší se smlouva od počátku a společnost je povinna vrátit spotřebitelce přijaté peněžité plnění. Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, kterou jí spotřebitelka stanovila, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud společnost nesplnila svou smluvní povinnost (reklamace nebyla vyřízena řádně a včas), může spotřebitelka také žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením smluvní povinnosti ze strany společnosti (náhrada nákladů za montáž, dopravu - tam i zpět).
Vážená paní Lukášová,
předem se Vám musím obrovsky omluvit za to, že jste na řešení reklamace, informaci o svezení nábytku zpět atd. čekala takovou dobu, resp. čekáte dodnes. Bohužel pracovník, který byl zodpovědný za Vaši reklamaci od samého počátku tuto reklamaci neřešil dle interních ani zákonných postupů, což vedlo k jejímu nevyřízení ve stanovené lhůtě. Tento pracovník byl na základě Vašeho dopisu s odstoupením od kupní smlouvy mnou požádán, aby Vám zatelefonoval, omluvil se a domluvil s Vámi svoz nábytku a vrácení peněz. Toto bylo 5.5.2016. Moji chybou bylo, že jsem si osobně nepohlídal, zda k tomu, co jsem mu sdělil, skutečně došlo a věřil jsem jeho sdělení, že ještě týž den Vám zavolá a domluví i svoz prostřednictvím naší dopravy. Bohužel se po celou dobu nic nedělo. Kumulace podobných případů jako je ten Váš, kdy kolega neřešil věci, které byly jeho náplní práce, vedl k rozvázání jeho pracovního poměru u naší společnosti. Omlouvám se Vám za toto pochybení zodpovědného kolegy, které Vám způsobilo nepříjemnosti. V nejbližších dnech byste měla být kontaktována za účelem smluvení termínu odvozu zboží a vrácení peněz. Celou záležitost si již osobně pohlídám, aby bylo vše "dotaženo do konce". Ještě jednou se omlouvám a věřím, že bude vše v co nejkratší možné době napraveno.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
"Měla jsem zprvu radost, že se věci hnuly kupředu. Po telefonické domluvě si skutečně v pátek 10.6. někdo přijel pro obě vitríny. Peníze jsem si měla přijít vyzvednout na pobočku. Tak jsem se tam druhý den (v sobotu) vypravila, ale k mému překvapení mi byla vrácena pouze kupní cena. Náklady na dodání a montáž v částce 2400 Kč (více než čtvrtina kupní ceny) mi nebyly vyplaceny. Tuto částku jsem vynaložila jedině z důvodu, že mi bude koupený nábytek přivezen až domů, kde bude profesionálně smontován, a bude mi sloužit dlouhá léta. Dovezené zboží jednak nebylo v pořádku, prodejce zcela opomněl vyřídit moji reklamaci a bez urgencí by k vrácení peněz rovněž nedošlo. Žádám, aby mi byly proplaceny i související náklady se zrušenou smlouvou."
Jak již bylo uvedeno v předchozím vyjádření dTestu, pokud společnost porušila svou smluvní povinnost a spotřebitelce tak vznikla škoda (náklady na dodání a montáž vadné věci), má spotřebitelka právo žádat náhradu škody.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Vážená paní Lukášová,
o Vašem požadavku jsem byl dnes ráno informován a ihned jsem předal pokyn příslušným pracovníkům, aby Vám byly vráceny požadované částky (doprava a montáž + poštovné za doporučené dopisy).
Omlouvám se Vám ještě jednou za nepříjmenosti.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Hodnocení:
Komentář: Vše dopadlo dobře. Částka za montáž i dopravu mi byla vrácena A dokonce i poštovné za oba zaslané dopisy. Moc děkuji za Vaši pomoc, nebýt dTestu, tak by to k mé spokojenosti ani dopadnout nemuselo. Nakonec se k tomu postavil prodejce čelem a oceňuji, že to vyřešil takhle rychle. Ještě jednou děkuji.