Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v pátek 3.6. jsem měla zakoupenou místenku z Uherského Brodu spoj.č.
000156-003 ,odjezd v 17,35 hod do Dubnica n.Váhom.Na aut.nádraží jsem byla předem již od 17,15 hod. a čekala jsem do 18,45 hod. kdy nakonec jel jiný autobus a musela jsem platit ještě jednou jízdné.
Proto žádám o vrácení jízdného 110,- Kč.Jsem až ze Severočeského kraje a nikdy se mi takováto věc ještě nestala.
Prosím o vyřízení mé stížnosti.
Irena Divišová
Žádám o vrácení 110,- Kč na učet 207839735/0600
|
Tweet |
Dopravce je povinen v zájmu řádné péče o cestující při poskytování přepravních služeb zejména zajistit podávání informací o jízdních řádech, o tarifu a o vyhlášených přepravních podmínkách, a to na místech určených pro styk s cestujícími a oznamovat zpoždění spoje, a to ve vozidle a ve stanici, jsou-li vybaveny informačním zařízením pro cestující, je-li zpoždění 10 minut a více oproti jízdnímu řádu; to neplatí pro městskou hromadnou dopravu.
Ustanovení § 2553 občanského zákoníku stanoví, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti.
Jedná-li se o nepravidelnou přepravu osob nahradí přepravce škodu vzniklou cestujícímu tím, že přeprava nebyla provedena včas, podmínky a rozsah náhrady stanoví rovněž přepravní řády dopravce.
Uvedená práva na náhradu škody musí cestující uplatnit u dopravce bez zbytečného odkladu. Nebylo-li takové právo uplatněno nejpozději do 6 měsíců, soud je nepřizná, namítne-li dopravce, že právo nebylo uplatněno včas.
Nároky z přepravní smlouvy doporučujeme spotřebitelce uplatnit prokazatelně, nejlépe doporučeným dopisem na adresu sídla společnosti, ke kterému je třeba připojit kopii jízdenek.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.