Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#11080OKAY s.r.o.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

23 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.06.2016, před 9 lety

Michal Kováč

Znění stížnosti

Dobrý den, 05.11.2015 jsem si u Okay elektro koupil GPS TomTom Start 25 Europe za 3316kč, nějakou dobu jsem ji nepoužíval a měl zabalenou v originální krabici, asi před měsícem jsem ji chtěl zaktualizovat a připravit na dovolenou, Aktualizace co měla být u firmy TomTom doživotně zadarmo nefungovala, tak jsem se obrátil na technickou podporu TomTom a ty mi řekli, že ji mám poslat na reklamaci. 10.05.2016 jsem žádal o výměnu, protože bylo jasné, že se jedná a špatně vyrobený kus , reklamace uznána 3.6 špatná baterka a Softvér, po převzetí výrobku jsem zjistil že se ztratila 16GB pamětová karta, ochranné folie někdo dal pryč a bylo jasně vidět, že přístroj je poškrábaný a montovaný ze starších dílů, proto jsem ho ihned vrátil na prodejnu. GPS byla nová, kdybych chtěl poškrábané a poničené zboží, tak si ho koupím někde v bazaru


Požadované řešení

vrácení peněz, výměna za nové zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2016 10:33, před 9 lety

Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost žádat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu (sleva se počítá z ceny, za kterou byla věc pořízena).

Prodávající není oprávněn měnit spotřebitelem požadovaný způsob vyřízení reklamace, pokud s tím spotřebitel předem nesouhlasí. Žádal-li spotřebitel, že si přeje pouze výměnu věci za novou, je tímto prodávající vázán. Nebylo-li možné věc vyměnit za novou, měl by prodávající nejprve spotřebitele informovat o této skutečnosti a následně se s ním domluvit na dalším postupu.

Bylo-li zboží poškozeno během reklamace, odpovídá za tuto škodu prodejce. Jako poškozený má spotřebitel nárok na náhradu škody na převzaté věci podle § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ze zákona odpovídá za poškození ten, kdo věc převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy, zde tedy prodejce, aby vyřídil reklamaci. Škoda se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Pokud o to poškozený požádá, může být škoda uhrazena v penězích.

Pro účely potvrzení stavu věci v okamžiku předání do reklamace je možné vycházet z předávacího protokolu od prodejce, kde by měl být právě stav věci popsán a jeho případné poškození uvedeno. Případně je možné použít i svědeckou výpověď či jakýkoli jiný způsob doložení stavu věci při předání. Spotřebitel by si měl věc při přebírání z reklamace na místě zkontrolovat, neboť prodávající odpovídá za škodu, která byla způsobena během reklamace.

V § 2951 občanského zákoníku je stanoveno, že škoda se primárně nahrazuje uvedením v předešlý stav. Pokud by to spotřebitel požadoval, musí být škoda uhrazena v penězích. Hradí se vždy skutečná škoda. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.6.2016 09:40, před 9 lety

Dobrý den, pane Kováči,

ráda bych touto cestou reagovala na Váš příspěvek týkající se reklamace navigace TomTom.

Na základě Vašeho podnětu se situací zabývali specialisté našeho reklamačního oddělení a konzultovali celou situaci s vedením, abychom Vám mohli nabídnout co nejpřijatelnější řešení.
Co se týká paměťové karty, o které tvrdíte, že se během reklamace ztratila, prověřili jsme, že dle Vámi podepsaného reklamačního protokolu nebyla žádná karta obsahem balení výrobku. Přesto bychom Vám rádi v této věci vyšli vstříc a novou paměťovou kartu o velikosti 16 GB si můžete vyzvednout na prodejně OKAY 1055 Dvůr Králové.
Reklamační specialista pečlivě zkontroloval také stav výrobku a po tomto prověření můžeme potvrdit, že výrobek v žádném případě není smontován ze starších dílů. V rámci reklamace došlo na výrobku pouze k výměně baterie a přeinstalování obsahu, včetně map.
Uvádíte, že výrobek je nefunkční a vada z původní reklamace nebyla odstraněna, avšak důvodem této reklamace bylo, že "když se připojí k PC, tak se nechce aktualizovat". Výrobek byl testován přímo personálem prodejny a na výrobku se žádná vada neprojevuje, aktualizace fungují. I náš reklamační specialista nařídil testování, výrobek je v pořádku.
Na základě výše uvedeného jsem tedy nucena Vám potvrdit, že Vám v tuto chvíli nevzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy, jelikož první reklamace č. 1055/16050015 byla řádně vyřízena a v případě druhé reklamace č. 1055/16060010 se závada neprojevila a funkčnost výrobku byla jasně ověřena. Navigace se v tuto chvíli nachází na prodejně ve Dvoře Králové, prosím Vás proto o vyzvednutí tohoto funkčního a bezvadného výrobku.

Pevně věřím, že mé vysvětlení přijmete s pochopením a i přes výše uvedené závěry zůstanete nadále naším spokojeným zákazníkem.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
30.6.2016 13:22, před 9 lety


Michal Kováč

Hodnocení:

Komentář: hlásím to na pojišťovnu právní ochrany, necháme udělat posudek že zboží bylo špatně vyrobeno a když bude nutnost poženu společnost Okay i k soudu