Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Měla jsem od společnosti O2 sjednaný tarif Volání CZ50 Kamkoli a platila jsem kolem 590 Kč měsíčně. V únoru najednou přišlo vyúčtování skoro na 800 Kč. Ve vyúčtování byla uvedena cena 299,- za Volání ČR, myslela jsem tedy, že rodiče, kteří pevnou linku používají tuto částku provolali, požádala jsem je, aby dávali pozor, kam volají, že částka je vysoká. Další měsíc nastal ten samý problém, to už jsem se o věc začala zajímat, zdálo se mi nepravděpodobné, že by rodiče (volají pouze, aby se objednali k lékaři),každý měsíc provolali 300 Kč. Zjistila jsem, že O2 změnilo svévolně tarif na tarif Volání ČR, tuto informaci skrylo do lednového vyúčtování, kde by ji člověk opravdu nehledal, navíc, když toto vyúčtování neměl člověk důvod zkoumat, jelikož cena byla v obvyklé výši. Volala jsem tedy na infolinku O2 a chtěla vysvětlení. Bylo mi sděleno, že informace o změně tarifu mi byla dostatečně oznámena, co se prý divím a že je moje chyba, pokud jsem si této informace ve vyúčtování nevšimla. Zrušit to samozřejmě hned nelze, nejdříve za 2 měsíce, takže všeho všudy mě, jako matku samoživitelku tato legrace vyjde o 2100 Kč navíc, což mi přijde naprosto nepřijatelné, o to víc, že tuto službu z 99% využívám pouze kvůli internetu a pevná linka je naprosto nevyužitá. Je pro mě nepřijatelné, aby si kdokoliv svévolně, bez mého souhlasu mohl
změnit podmínky smlouvy tím, že takto důležitou informaci skryje do dokladu, kde by ji člověk nehledal a nedal mi o tom dostatečně zřetelně vědět dopisem, abych mohla ihned reagovat.
Ráda bych požádala o okamžité ukončení tarifu, který jsem si neobjednala ani neodsouhlasila a vrácení finančního rozdílu.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, může operátor jednostranně změnit smlouvu. Pokud z důvodu změny dochází ke zhoršení postavení spotřebitele, je operátor povinen o této změně spotřebitele informovat, a to nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti této změny, a zároveň je povinen účastníka informovat o právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez úhrady, jestliže s novými podmínkami účastník smlouvy nebude souhlasit. Informaci je operátor povinen poskytnout stejným způsobem, který si účastník zvolil pro vyúčtování.
Operátor dle výše zmíněného ustanovení smlouvu změnit může. Pokud s danou změnou spotřebitel nesouhlasí, může jedině tuto smlouvu bez sankce ke dni nabytí účinnosti změny smlouvy ukončit. Pokud se změnou nevyjádří nesouhlas a smlouvu nezruší, bude tarif změněn automaticky a spotřebitel bude povinen vyšší částku za tarif platit.
Ve stížnosti je uvedeno, že operátor informaci o změně tarifu poskytl spotřebiteli v lednovém vyúčtování služeb. Pokud tedy operátor informoval účastníka způsobem, který si zvolil pro zaslání vyúčtování a nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti této změny, pak jednal v souladu se zákonem o elektronických komunikacích.
Dobrý den,
vše podstatné je už zde odpovězeno portálem dTest.
Pro jistotu jsem ještě kontroloval zmíněná vyúčtování - s dostatečným předstihem jsme vás o změně informovali na lednovém vyúčtování, přičemž také na únorové faktuře zmiňujeme podrobnosti o neomezeném volání v rámci nového tarifu.
Všiml jsem si, že jste už podala žádost o výpověď hlasového tarifu. Zrušení je možné zařídit standardně s výpovědní lhůtou 42 kalendářních dnů. Celý postup zrušení služby najdete zde: www.o2.cz/osobni/197133-stavajici_zakaznik/196511-zruseni_sluzby.html
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: