Společnost


General Stores s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#11085Nevrácení peněz v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.06.2016, před 9 lety

Barbora Hamplová

Znění stížnosti

31. 1. jsem si u společnosti na www.taxido.cz objednala oděv, oděv jsem zaplatila převodem z bankovního účtu

2. 2. mi byla zásilka odeslána, nicméně velikost nebyla dostatečná, tedy jsem ji zaslala zpět

11. 2. mi přišlo via e-mail potvrzení od společnosti o akceptaci reklamace z důvodu nesprávné velikosti zaslaného oděvu a přislíbení vyřízení do 30 dní

18. 3. po vícero tel. urgencích jsem psala společnosti na e-mail, že stále nemám žádnou informaci o vyřízení

během dubna jsem zástupci telefonicky sdělila, že odstupuji od smlouvy a žádám vrácení peněz, které mi bylo přislíbeno

během května jsem včetně telefonických urgencí žádala via e-mail s ohledem na odstoupení od smlouvy o vrácení peněz, telefonicky mi bylo přislíbeno

v červnu jsem psala poslední e-mail s urgencí vrácení peněz z důvodu odstoupení od smlouvy, dosud mi nic nepřišlo


Produkt

Zboží: Pánská mikina - Federico, světle šedá - :M Cena: 990 Kč, velikost M nebyla dostačující a žádala jsem o výměnu za velikost L


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2016 11:38, před 9 lety

V daném případě záleží na tom, zda-li spotřebitelka vyjádřila ve vztahu k prodejci vůli odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí věci bez uvedení důvodu, což umožňuje zákonná úprava při nákupu zboží po internetu a prodejce je povinen o tomto právu spotřebitele náležitě informovat (pokud tak nečiní, lze podat podnět České obchodní inspekci k provedení kontroly) anebo převzaté zboží pro zjištěné vady reklamovala. Nelze však reklamovat věc pouze proto, že "nesedí velikost", není to totiž vadou zboží. K tomuto účelu by měl při nemožnosti vyzkoušet si věc jako v tzv. kamenné provozovně sloužit právě zmíněný institut odstoupení do smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Odstoupení od smlouvy a reklamace jsou totiž zcela rozdílné právní instituty.

V případě smluv uzavřených mezi spotřebitelem a podnikatelem prostředky komunikace na dálku má spotřebitel právo odstoupit od takto sjednané smlouvy bez udání důvodu do 14 ti dnů od převzetí zboží dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. Využije-li spotřebitel svého práva odstoupit od smlouvy podle § 1829 občanského zákoníku, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele řádně o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů.

Odstoupil-li spotřebitel od uzavřené smlouvy, společnost je povinna vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení dle § 1832 občanského zákoníku, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.

Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (General Stores s.r.o.,Praha 2, Vinohrady, Korunní 588/4). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.7.2016 19:39, před 8 lety


Barbora Hamplová

Hodnocení: