Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Rodiče dostali dopis s oznámením, že společnost Centropol Energy jim začne dodávat energii - přestože s touto firmou neuzavřeli žádnou smlouvu. Požadovali vysvětlení a poslání kopie smlouvy. Na zaslané kopii byl nějaký cizí podpis (dokonce s chybou v příjmení). Když chtěli vysvětlení, Centropol Energy odpověděl, ať se obrátí na Polici, a dokonce měli ještě tu drzost, že po obdržení žádosti o zrušení smlouvy ze strany rodičů poslali další dopis s výzvou, aby si to ještě rozmysleli...
Rodiče měli s Centropol Energy smlouvu na dodávku elektřiny asi před 5 lety, ta byla řádně zrušena. Důvodem bylo tehdy mimo jiné to, že společnost udělala administrativní chybu, účtovala nepatřičně vysoké zálohy a ani nebyla s to problém vyřešit, dokud na to rodiče nepřišli sami.
Smlouva na dodávku elektřiny - ID Zákazníka:Z110081340
Rodiče nehodlají případ řešit přes Policii, ale chtěli by aspoň, aby lidé věděli, co firma Centropol Energy provádí, a rozmysleli si, jestli s nimi uzavřou smlouvu.
Rodiče by také uvítali, aby je firma už nikdy nekontaktovala, jsou to starší lidé a řešení takových problémů jim vůbec neprospívá...
|
Tweet |
V daném případě doporučujeme spotřebiteli podat podnět k prošetření popsaného jednání podnikatele příslušnému státnímu dozorovému orgánu, tedy Energetickému regulačnímu úřadu, který poskytuje veřejnoprávní ochranu v dané oblasti podnikání. Působností řešení těchto sporů se zabývá odbor právní ochrany spotřebitele. Podnět Energetickému regulačnímu úřadu lze podat i v případě podezření na užívání nekalých a agresivních obchodních praktik ze strany dodavatele elektrické energie. Úřad je zároveň v určitých případech oprávněn rozhodovat spory mezi zákazníky a dodavateli. Shledá-li pochybení, uloží dodavateli pokutu či přijme jiná opatření.
Výsledný text případně podané stížnosti dozorovému orgánu je nutné vždy vlastnoručně podepsat. Doporučujeme ho vytisknout ve dvou kopiích – jednu pro adresáta a druhou pro spotřebitele k uložení do složky sporu. Dopis je žádoucí zasílat doporučeně, nejlépe s dodejkou. V případě osobního předání stačí nechat podepsat převzetí na kopii. V případě přikládání různých dokladů k dopisu je doporučujeme zasílat v kopii (v případě nutnosti ověřené) a originál si ponechat. Názvy příloh, včetně jejich dat (jsou-li datované), doporučujeme v dopisu uvést.
Podnět Energetickému regulačnímu úřadu na porušení závazných pravidel dodávek elektřiny či plynu lze zaslat písemně na adresu jeho sídla (Energetický regulační úřad, Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava) anebo elektronicky na podatelna@eru.cz, telefon do oddělení ochrany spotřebitele 564 578 666. V podnětu je třeba označit sebe jakožto osobu dotčenou jednáním dodavatele, označit dodavatele porušujícího smluvní ustanovení či ustanovení obecně závazných předpisů, vylíčit tvrzené protiprávní jednání tohoto dodavatele a přiložit či navrhnout případné důkazy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.