Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, obracím se na vás s prosbou.Máme uzavřené povinné ručení a havarijní pojištění u ČPP. 17.3.2016 jsme nahlásily pojistnou událost ( vozidlo bylo poškozeno- vandalizmus, všechna okna byla přejetá klíčem) nahlášeno na policii.Auto jsme nechali v servisu- dle plné moci měli pojistnou událost vyřešit po opravě se servisem, ale minulý týden mi přišel od pojištovny dopis, kde píšou ,že auto je o zhruba 30 % podpojištěno a z toho důvodu nebudou plnit celou částku.Museli jsme tedy cca 20 tisíc doplatit servisu ze svého aby nám opravené auto vydal.Poradíte jak se bránit a jak zjistit,kde pojištovna přišla k částce 245 000 Kč. Automobil byl kupován v 3/2015 za částku 180 000 Kč, byl pojištěn na částku 175 000 Kč a nyní jsme měli auto inzerované na bazaru a nabídka zájemců se pohybovala mezi 140-180 tisíci.
Předem děkuji, s pozdravem Kateřina Pokorná
havarijní pojištění
doplacení pojistného plnění
|
Tweet |
Podle § 2854 občanského zákoníku může pojistitel snížit pojistné plnění, je-li pojistná částka v době pojistné události nižší než pojistná hodnota pojištěného majetku a zároveň si strany neujednaly, že pojistné plnění sníženo nebude. Pojistitel sníží pojistné plnění ve stejném poměru, v jakém je výše pojistné částky ke skutečné výši pojistné hodnoty pojištěného majetku.
Společnost ve svých Všeobecných pojistných podmínkách pro havarijní pojištění vozidel VPPHAV 1/15 (dále jen VPP) v čl. 10 odst. 6 uvádí, že pojistitel a pojistník se mohou dohodnout, že horní hranicí pojistného plnění je limit pojistného plnění, který si na vlastní odpovědnost stanovuje pojistník a jeho výši stvrzuje svým podpisem pojistné smlouvy. V tomto případě nemůže dojít k podpojištění. V čl. 10 odst. 11 VPP je uvedeno, že v případě podpojištění sníží pojistitel pojistné plnění v poměru, v jakém je výše pojistné částky stanovené pojistníkem v době sjednání pojištění k výši pojistné hodnoty pojištěného vozidla v době vzniku pojistné události.
Byla-li horní hranice pojistného plnění ve smlouvě sjednána, má společnost právo snížit pojistné plnění za podmínky, že došlo k podpojištění. Pokud pojišťovna pojistné plnění snížila, měla by také přesvědčivě zdůvodnit, že došlo k podpojištění (např.: znalecký odhad výše hodnoty pojištěného majetku).
Spotřebitelka může požádat pojišťovnu (pojistitele) o zdůvodnění snížení pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění poníženo.
Nesouhlasí-li spotřebitelka s výší pojistného plnění, měla by proti postupu pojišťovny nejprve podat stížnost (kontaktní adresu je možné vyhledat na webové adrese www.cpp.cz/stiznosti/). Pokud spotřebitelka vyčerpala všechny prostředky mimosoudního řešení sporu, bude se muset svého práva domáhat soudní cestou. V takovém případě spotřebitelce doporučujeme vyhledat právních služeb advokáta. Seznam advokátů je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen Česká podnikatelská pojišťovna) se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení stížností. Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká podnikatelská pojišťovna shledává svůj vlastní systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný, v souladu s právními předpisy a závaznými standardy, které upravují vyřizování stížností pojišťovny.
Podání vůči České podnikatelské pojišťovně mohou být uplatněna dopisem, faxem, elektronickou poštou, datovou schránkou, telefonicky nebo osobně. Kontaktní informace naleznete na www.cpp.cz.