Počet nahlášených stížností: | 167 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Telefon byl zakoupen na voucher č.60533 a doručen poštou 20.2.2015.
Telefon přestal pracovat po půl roce.Nejprve neustále stahoval bez jakéhokoli zásahu nějaké neznámé aplikace. Potom jenom hlásil, že aplikace WeQR přestala pracovat a telefon se nedal ani vypnout. První reklamace byla neuznaná z důvodu nedodání dokladu o koupi.Reklamace byla opakována a byly přiloženy kopie veškerých dokladů včetně voucheru.Reklamace byla zamítnuta s tím, že jsou v telefonu nainstalovány aplikace, které nebyly s přístrojem dodány.Měla být údajně přiložena příloha s odborným posouzením. Ta ale poslaná nebyla. Po opakované korespodenci se servisním oddělení ( telefonní číslo nemají)jim byl telefon opět poslán 18.4.2016. Od té doby se nikdo neozval.
4,5 palcový telefon C 3000 S5 (bez výrobního čísla!) reklamace č. 32/2016
Protože se reklamace táhne tak dlouho, museli jsme zakoupit nový mobil. Žádám o vrácení peněz také z důvodu nesolidnosti firmy.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí.
Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození věci.
Pokud se vada projeví později, tak jako v tomto případě a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud prodejce reklamaci s konečnou platností zamítl, je povinen vydat telefon spotřebiteli, aby spotřebitel mohl případně rozporovat zamítnutí reklamace za pomoci soudního znalce z oboru či se domáhat svých práv z odpovědnosti za vady v soudním občanskoprávním řízení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.