Společnost


AWP Solutions ČR a SR, s. r. o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11110Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.06.2016, před 9 lety

Jakub Svoboda

Znění stížnosti

Dne 28.11.2013 jsem si zakoupil notebook Lenovo G510 u společnosti Czech Computers (dále jen CZC), ke kterému mi byla nabídnuta prodloužená záruka. Koupil jsem si tedy prodlouženou záruku na 1 rok za 949,- (konec 27.11.2016), kterou měla zprostředkovávat firma Mondial. Notebook jsem od zakoupení 3x reklamoval. Poprvé (4.4.2015) mi byl vyměněn větrák a podruhé (27.4.2015) mi byla vyměněna základní deska. Počítač pak fungoval v pořádku do začátku ledna 2016, kdy jsem ho musel znovu reklamovat, protože se velmi dlouho zapínal i vypínal (i po reinstallu OS). K reklamaci jsem notebook předal 19.1.2016. 9.2.2016 mi přišel mail z CZC, že si z pojišťovny vyžádali originální servisní protokoly z dřívějších reklamací. Tento krok trval měsíc a 9.3.2016 mi přišel email z Mondialu, že moji reklamaci zamítají, jelikož prý dle jejich technika:,, notebook opravoval neautorizovaný servis, použil neoriginální díly a materiál, byla porušena záruční pečeť.“ Obrátil jsem se se svou stížností na CZC, ti řekli, že se poradí se svým reklamačním oddělením, přičemž 14.4.2016 přišel finální email od Mondialu, kde mou žádost opět zamítli s odůvodněním:,,Závěr je, že doložené dokumenty nevyvracejí stanovisko servisu, ani jej žádným způsobem neupřesňují. Pojišťovna setrvává na svém stanovisku.“ Mondial si tedy vytvořil vlastní scénář, podle kterého já nemám nárok na reklamaci a toto odůvodnil lží, jelikož já notebook dával na opravu pouze do CZC a sám jsem notebook neotevíral. Veškerou dokumentaci, kterou jsem dostal k případu, mohu zaslat.


Produkt

Lenovo IdeaPad G510, Dark Metal


Požadované řešení

Výměna poškozeného dílu případně celého notebooku či vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2016 12:35, před 9 lety

Pokud byla sjednána smluvní záruka, která jde nad rámec zákonné záruky, bude rozhodné, jaké podmínky byly sjednány. Dle všeobecných pojistných podmínek – prodloužená záruka společnosti Mondial Assistance s.r.o. (dále jen VPP) se za prodlouženou záruku považuje záruka za vady nebo za jakost výrobku po uplynutí záruční doby ve stejném rozsahu jako záruka za vady (odpovědnost prodávajícího) ze zákona nebo záruka za jakost, ke které se prodávající zavázal, pokud není ve VPP stanoveno jinak. Prodloužená záruka se týká vad, které vzniknou nejdříve dnem následujícím po dni, ve kterém uplynula lhůta odpovědnosti za vady ze zákona nebo doba poskytnutá v záruce za jakost (záruční doba, doba použitelnosti) prodávajícím.

Podle čl. 9 odst. 7 VPP prodloužená záruka zaniká, pokud byly prováděny opravy jiným subjektem než autorizovaným smluvním servisem. Z popisu, který spotřebitel uvedl u této stížnosti, ale nevyplývá, že by zboží bylo opravováno na jiném místě než v autorizovaném smluvním servisu. K prokázání této skutečnosti mohou posloužit reklamační protokoly (na nich budou uvedeny i součástky, které byly během reklamace vyměněny). Požadavek společnosti, aby při reklamační opravě byl použit určitý materiál, a aby nebyla porušena záruční pečeť, není v pojistných podmínkách uveden. Pro splnění tohoto požadavku tedy neexistuje žádný právní důvod (požadavek není právně podložen), spotřebitel by měl proto trvat na vyřízení opravy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2016 21:37, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.