Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Každý měsíc dostávám složenku na platbu za ČT a ČRo.Za doručení jsem povinen zaplatit 5,-Kč.To jsem urgoval na poště v místě bydliště,protože veškeré poplatky a finanční záležitosti vyřizuji přes interbanking Č.spořitelny.Požadoval jsem přidělení stálého identifikačního čísla,abych mohl zadat trvalý příkaz k platbě.Bylo mi sděleno,že toto není možné.Dnes jsem opět dostal složenku a poplatek je 10,-Kč.To už nehodlám platit,protože to považuji za sprostou zlodějnu České pošty.Tuto stížnost samozřejmě pošlu i na nadřízený orgán.
Bylo navrženo již ve stížnosti.Opravdu stačí přidělit stálé identifikační číslo.
|
Tweet |
V platných obchodních podmínkách České pošty ohledně služby SIPO (SIPO je obstaravatelská činnost České pošty) je opravdu stanovena povinnost České pošty složenku zasílat a tím pádem i povinnost uhradit její zasílání dle příslušného ceníku České pošty.
Povinnosti ČP ohledně SIPO obsažené v podmínkách České pošty nalezne spotřebitel na webové stránce https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/282551/Obchodni-podminky-SIPO-20140901.pdf/ebe9e53d-819d-4898-b2ed-e36825dff549. V bodě č. 4.3. těchto podmínek je obsažen závazek podniku vyhotovit a doručit Klientovi Platební doklad SIPO v Inkasním měsíci, na který byly předepsány. Platební doklad SIPO – Bezhotovost – je informativní doklad obsahující všechny Platební položky SIPO Klienta na příslušné inkasní období, které byly předány Bance k bezhotovostní úhradě prostřednictvím Svolení k inkasu SIPO z účtu Klienta. Platební doklad SIPO - Bezhotovost obsahuje na lícové straně mimo jiné označení „NEPLAŤTE“, které upozorňuje na to, že platba je hrazena formou bezhotovostní úhrady.
Případné zasílání Platebního dokladu SIPO – Bezhotovost e-mailem je však zdarma. Pokud by chtěl zákazník podniku zasílat Platební doklad SIPO – Bezhotovost e-mailem je třeba navštívit kteroukoli poštu a s sebou si přinést vyplněný příslušný formulář SIPO.
Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman