Společnost


Jaromír Končický

Počet nahlášených stížností:39
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#11116Odmítnuté odstoupení od smlouvy, nevyřízená reklamace, podvodné jednání při prodeji

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.06.2016, před 9 lety

Jiří Satory

Znění stížnosti

Dne 11.3.2016 jsem objednal Mixér nutriční 900W, model 220 (Nutribullet) v ceně 2399,- Kč, objednávka č. 17325. Po rozbalení jsem zjistil, že v dodávce ze 16.3.2016 bylo používané zboží, kde motorická část byla znečištěna zaschlými potravinami. Protože na e-mail jsem neobdržel odpověď a telefon prodejna nebere, 24.3.2016 jsem odeslal vadné zboží zpět na prodejnu s požadavkem na odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě, nebo na dodání nezávadného a nepoužívaného zboží. Protože ani odstoupení od smlouvy, ani vyřízení reklamace neproběhlo ani do měsíce, na e-maily nikdo nereagoval a telefon byl trvale nedostupný, navštívila má dcera prodejnu s kopiemi všech dokladů, aby žádost osobně urgovala (já mám trvalé bydliště v Ostravě). Na podkladě této urgence jsem konečně 10.5.2016 obdržel zpět původní balík ve kterém byla pouze vyměněna motorická část Nutribulletu, jenže namísto zakoupeného typu s výkonem 900W v ceně 2399,- Kč, do balíku byla přibalena motorická část Nutribulletu s výkonem 600W v ceně 1599,- se záměrně strženým identifikačním číslem a zcela bez dokladů o vyřízení reklamace náhradním plněním a návrhem na řešení rozdílové ceny (že se jedná o podvodné jednání je na štěstí zcela evidentní, protože veškeré motory k Nutribulletům o výkonu 900W, mají na rozdíl od levnějších 600W na motorické části zřetelný potisk "900 series"). Když po zkušenostech s firmou Královská nabídka jsem pověřil dceru vyřízením záležitosti osobně, s písemnou žádostí o zrušení smlouvy. 20.5.2016 převzali zboží s tím, že se jedná již o "druhou reklamaci", takže se zrušením smlouvy nesouhlasí a přiměli ji k vypsání reklamačního formuláře. Od té doby už znova uplynulo 20 dní bez jakékoli reakce ze strany internetového obchodu Královská nabídka.


Produkt

Mixér nutriční 900W serie, model 220


Požadované řešení

Protože v obou případech se zjevně jedná o vědomou snahu podstrčit zákazníkovi vadné, nebo jiné (levnější), než objednané zboží a firma nekomunikuje, pokud se nepodaří dosáhnout zrušení smlouvy a navrácení peněz, nebo alespoň dodávky bezvadného objednaného "Nutribulletu 900 series", rád bych se přidal k jakékoli iniciativě, která této firmě zamezí obdobné podvodné praktiky provádět. Z ohlasů na jednání této firmy vím, že obdobné zkušenosti z touto firmou má mnoho jiných zákazníků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2016 08:42, před 9 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Občanský zákoník (zákon č. 89/2012 Sb.) ve svém ustanovení § 2169 uvádí, že kupující má právo na odstoupení od kupní smlouvy v případě, že není možné vadu opravit nebo dodat novou věc bez vad. Novou věcí bez vad se myslí identický kus zboží, které bylo předmětem kupní smlouvy. Pokud tedy není možná výměna zboží kus za kus, může spotřebitel žádat vrácení kupní ceny zpět. Spotřebitel není povinen přijmout jiné zboží s jinými parametry a už vůbec ne zboží použité či jevící známky použití. V případě, kdy prodejce bude nadále spotřebitele nutit k převzetí jiného typu zboží, popřípadě zboží použitého, je možné se obrátit s podnětem pro porušování zákona o ochraně spotřebitele na Českou obchodní inspekci. V takovém případě by se jednalo o nikoli řádně a včas vyřízenou reklamaci a spotřebitel by mohl odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení zaplacené finanční částky za zboží.

Vadnou věc je vhodné reklamovat. Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Pokud bude zboží k reklamaci zasláno s využitím provozovatele poštovních služeb, platí vyvratitelná právní domněnka, že zásilka došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Tento den bude považován za den, kdy byla reklamace uplatněna. Rozhodující bude prokázat, že zboží bylo k reklamaci opravdu odesláno. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od kupní smlouvy odstoupit.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci v zákonem stanovené lhůtě 30 dní ode dne uplatnění, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2016 22:14, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.