Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11120Stížnost proti zamítnuté výpovědi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 hodiny 41 minut

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2016, před 9 lety

Jan Mech

Znění stížnosti

Stížnost proti zamítnutí výpovědi

RWE Energie, s.r.o.
Limuzská 3135/12
10800 Praha 10




Vážení,
dovoluji si Vám zaslat mé vyjádření a současně Vám sděluji, že trvám na podané výpovědi. Měla jsem a nadále mám zájem změnit dodavatele zemního plynu. Podala jsem výpověď, kterou jste zamítli z důvodu uvedení nesprávného data ukončení dodávek.
O zamítnuté výpovědi jste mě vůbec neinformovali a obchodníka pouze na poslední chvíli, kdy již nebylo možno reagovat.
Dovoluji si Vás upozornit na to, že jakožto spotřebitel jsem ve slabším postavení a nemohu tak přesně stanovit termín ukončení dodávky, a proto bych měla mít přesnou informaci o ukončení dodávek k dispozici od Vás a mělo by ve výkladu podmínek býti postupováno nejpříznivěji v zájmu spotřebitele. Mým zájmem je nadále nesetrvat ve smluvním vztahu se spol. RWE Energie, s.r.o. a tento jsem deklarovala podanou výpovědí.
Ze smluvního ujednání totiž nevyplývá zcela určitě, jaké je datum ukončení dodávek. Z mé projevené vůle ukončit smlouvu s Vámi bylo zřejmé, že nemám zájem nadále odebírat zemní plyn a služby od Vaší společnosti.
Já, jakožto spotřebitel se nedokážu zorientovat v jednotlivých ustanoveních původní smlouvy, která jednoznačně umožňuje vícerý výklad. Tento výklad jde k tíži spotřebitele a naopak by měl být pro spotřebitele nejpříznivější.
Tedy, pokud by snad byl termín ukončení dle Vašeho vyjádření mylně stanoven, a to pouze o jeden den, dovoluji si Vás upozornit, že tak jednáte v rozporu s právy spotřebitele na právo výkladu podmínek co nejpříznivější pro spotřebitele. Proto Vás tímto vyzývám k nápravě a stanovení nového nejbližšího možného termínu ukončení dodávek, a to i v souladu s ustanovením § 30 odst. 2, písm. m) energetického zákona a s přihlédnutím k neoprávněnému zamítnutí výpovědi.
Prosím o vyjádření neprodleně.
Nebude-li sjednána náprava, dovoluji si Vás informovat, že se s nárokem na určení správného termínu ukončení dodávek budu muset obrátit na místě příslušný soud a požadovat rovněž náhradu vzniklé škody.
V Ostravě dne 30.března 2016


S pozdravem


Produkt

smlouva číslo: 130030247746, Číslo zákazníka RWE: 9511395416


Požadované řešení

Přijetí výpovědi, náhrada vzniklé škody.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2016 11:42, před 9 lety

Zákon č. 458/2000 Sb., energetický zákon, obsahuje ustanovení, že v případě uplatnění práva zákazníka na změnu dodavatele plynu, musí obchodník s plynem sdělit zákazníkovi, který podal výpověď ze smlouvy, jejímž předmětem je dodávka plynu, datum ukončení této smlouvy, pokud informace o začátku a délce výpovědní doby není uvedena v jeho obchodních podmínkách.

Z toho lze dovodit, že chybné uvedení data zániku platnosti smlouvy nemůže být důvodem k zamítnutí výpovědi, neboť toto datum je povinen poskytnout zákazníkovi obchodník. Žádný právní předpis nestanovuje povinné náležitosti výpovědi a podstatným pro tento právní úkon je jeho obsah. Lze se tedy domnívat, že podaná výpověď je platná. Dle § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že právní jednání se posuzuje podle svého obsahu. Dále platí podle § 556 téhož, že co je vyjádřeno slovy, vyloží se podle úmyslu jednajícího. Dále zdůrazňujeme, že na právní jednání je třeba spíše hledět jako na platné než jako na neplatné a že chyby v psaní nebo počtech nejsou právnímu jednání na újmu, je-li jeho význam nepochybný. Pokud však RWE výpověď nebude chtít přijmout, bude nutné celou věc řešit prostřednictvím žaloby podané u příslušného soudu.

Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.

Oddělení ochrany spotřebitele
Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava

E-mail: podatelna@eru.cz

Telefon: 564 578 666


Společnost RWE Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop Zákaznická linka 840 11 33 55
- Skype http://www.rwe.cz/cs/2467-3011/
- Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.rwe.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
- Videotelefon http://www.rwe.cz/cs/videotelefon/
- korespondenčně

S ohledem na princip dobrovolnosti služby mimosoudního řešení sporů jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.