Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#11122Sankce za odstoupení od kupní smlouvy na LED žárovky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2016, před 9 lety

Pavlína Holubová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 1.4. 2016 mě navštívil milý mladík, s tím že nám MUSÍ zkontrolovat sazby, že se něco měnilo, a zda neplatíme více ....... . Takto se představil, kdyby řekl, že je od nějaké společnosti a že nám bude nabízel levněji energii, tak bych ihned zavřela dveře - tak už toto se mi nezdá férové jednání!! Vím, má chyba a jsem hloupá a pro příště chytřejší, měla jsem si hned ověřit o koho jde a nepouštět do domu! Choval se velice slušně, mile, zkontroloval fakturu a pak až teprve vyplynulo, že je od společnosti Bohemia Energy, že nám může nabídnout o dost výhodnější sazbu na elektřinu a pomluvil mého dosavadního dodavatele. Nerada něco takového řeším, nerada přestupuji, a nerada uzavírám smlouvy IHNED. Jsem časově dosti vytížená, tak nemám čas studovat jejich smlouvy a chytáky, to jsem mu také řekla. Pán mě ale ujišťoval, že tady o žádný chyták nejde, že ikdyž podepíši, tak že můžu odstoupit, že mi druhý den budou volat, zda vše platí a zda opravdu k nim chci přestoupit a že se ničeho nemusím bát a že ušetříme .....atd. No přesvědčoval mě dlouho, s tím že jsem BOHUŽEL podepsala, zarazilo mě jak si vše pečlivě fotí ....... když o nic nejde. Do toho už mi volal syn, že potřebuje vyzvednout ze školy a pán mi předal ten ÚŽASNÝ dar LED žárovky zdarma. Ptala jsem se, co když si to rozmyslím ....... co pak, na to mi odpověděl, že se nic určitě neděje, že se AKORÁT pro žárovky zastaví, že je to dárek, když k nim přestoupím. A dal mi v rychlosti podepsat "papír", že jsem je převzala, že to musí být. Jelikož jsem už opravdu neměla čas a musela pro syna, tak jsem podepsala, NEPŘEČETLA (má chyba, dnes už vím), hodila do desek, které jsem dostala jela pryč. Pán mi ještě sliboval, že neporuší žádné mé závazky, které mám s nynějším dodavatelem, abych nemusela platit sankce, dle smlouvy smělo být vypovězeno až k 1.12.2016, to mě ujistil, že to tak bude!! Doma jsem to pak probírali a ano, řekli jsme si, že když ušetříme, tak přestoupíme a telefonicky jsem to tedy potvrdila. Pak mi zavolal dosavadní dodavatel, že dostali výpověď, že chci od nich odstoupit a že to nelze, že to jde až k 1.12.2016 (takže to co mi bylo slíbeno porušili!!). Volala jsem ihned pánovi, který to se mnou uzavíral, co to má znamenat. On že to dá do pořádku. Pak mi volala paní od BE, a mile mi řekla, ať se starám sama ... přesně to co jsem nechtěla, nemám na to čas!!! Tak když mi volal můj dodavatel a nabídl ještě výhodnější sazbu, než mi nabízí BE, když u nich zůstanu a že za mě vše vyřídí, tak jsem prostě souhlasila. Vše ok, do doby než mi přišla faktura na LED žárovky, ty mi leží doma, v neporušeném obale a čekala jsem, jak se pro ně někdo dostaví :-( . Pak hned telefon z BE pokud nechci platit ty žárovky, že to je přeci škoda, že můžu k nim přestoupit a nemusím nic platit a když jsem jim řekla, že mě pán řekl, že se pro ně zastaví, tak mi řekli, že to není možné, že jsem podepsala, že pokud je nevrátím do měsíce, že zaplatím 2000,- Kč a že jsem na to při jejich podpisu upozorněna (letěla jsem se teprve kouknout, co jsem to vlastně podepsala). Já ale upozorněna vůbec nebyla, bylo mi řečeno, a to když tak vezmu při nátlaku - musela jsem jet pryč, že mám podepsat pouze nějaký papír, že jsem je dostala, že si je pán nenechal. Naletěla jsem, je to má chyba a tak se ptám, je nějaká možnost jim žárovky vrátit a neplatit za ně? Opravdu jsem je nechtěla a opravdu mi doma ležely a čekala jsem jak vše dopadne, že je případně vrátím, neboť je ani nepotřebujeme. Přijde mi to jako agresivní obchodní praktika. Pokud budu muset zaplatit, tak tímto chci upozornit na Bohemia Energy, DEJTE SI NA NĚ POZOR!!!!!

Předem děkuji za odpověď. Pokud to bude možné, prosím o rychlou odpověď, mám zaplatit do 14.6.2016, jinak mi prý hrozí pokuta dalších 500,- Kč


Požadované řešení

Vrácení LED žárovek bez sankce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2016 10:47, před 9 lety

Občanský zákoník stanoví, že v případě, kdy dojde k zániku závazku některé ze závislých smluv bez uspokojení věřitele, dojde ke zrušení ostatních závislých smluv s obdobnými právními účinky. Z toho lze dovodit, že zrušením smlouvy o sdružených dodávkách energií, dochází k zániku kupní smlouvy (smluv), jejíž výhodnější podmínky jsou vázány na platnou smlouvu o dodávkách.

Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé smlouvy. Takové jednání v podstatě naplňuje definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a energetického zákona a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. V případě zrušení změny dodavatele tak spotřebiteli vzniká povinnost žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.

Z ustanovení § 1727 občanského zákoníku vyplývá, že pokud se jedná o takto provázené smlouvy, které jsou uzavřeny za jedné situace a navíc na sebe vnitřně odkazují, tak při zrušení jedné smlouvy zaniká automaticky i smlouva druhá. V okamžiku zrušení smlouvy o dodávkách energií tak došlo i k zániku kupní smlouvy na žárovky (svítidla) a je tedy nyní již pouze potřeba žárovky (svítidla) vrátit. Nicméně není třeba je žádným způsobem hradit, neboť smlouva, která by tuto povinnost zakládala, již zanikla. Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.

Pokud by byl při nabízení služeb na spotřebitelku vyvíjen psychický nátlak, popř. použit jiný způsob klamavé obchodní praktiky, jedná se o agresivní, popř. klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.

Oddělení ochrany spotřebitele
Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava

E-mail: podatelna@eru.cz

Telefon: 564 578 666

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.7.2016 15:06, před 8 lety

Dobrý den, paní Holubová,

dne 01. 04. 2016 byla uzavřena Smlouva o sdružených službách dodávek (dále jen „Smlouva“) č. BMA50202688 pro odběrné místo elektrické energie – EAN 859182400401110594 na dobu určitou, to v délce trvání dvou let.

Vedle výše uvedené Sdružené Smlouvy o dodávkách elektřiny nebo zemního plynu, může spotřebitel uzavřít s naší společností současně i Smlouvu o koupi LED žárovek (dále jen „Kupní smlouva“) a odpovídající počet kusů LED žárovek si převzít přímo prostřednictvím obchodního zástupce. Spotřebitel tak sjednává dvě spotřebitelské Smlouvy, ze kterých vyplývají samostatné a rozdílné práva a povinnosti

Podle § 1727 občanského zákoníku (dále jen „OZ“) je každá ze Smluv, uzavřených při témže jednání, posuzována samostatně, a proto i nadále jakoukoliv vzájemnou závislost obou Smluv odmítáme. Pokud by však z povahy Smluv plynul opak, jsou tyto smlouvami závislými, kdy pokud zanikne jedna z nich, zaniknou všechny smlouvy, na jejím základě a/nebo v souvislosti s ní uzavřené. To ale není případ Smlouvy o sdružených službách dodávky a Kupní smlouvy na LED žárovky.

Práva spotřebitele nejsou nijakým způsobem omezená nebo neúměrně zkrácena, právě naopak. Spotřebitel má nárok při převzetí žárovek, využít svoje právo na odstoupení od Kupní smlouvy. Zákon mu poskytuje v souladu s § 1829 OZ právo na odstoupení od Kupní smlouvy a to ve lhůtě 14 dní ode dne převzetí LED žárovek. Naše společnost však šla ještě dál a poskytla spotřebiteli až 30 denní lhůtu na odstoupení od Kupní smlouvy na LED žárovky, pokud si spotřebitel svoje jednání „rozmyslí“. Zároveň spotřebitel však bere na vědomí, že výhodnost nabídky se váže k zahájení dodávky na odběrných místech spotřebitele, uvedených ve Smlouvě o sdružených službách dodávky. Pokud se tak nestane, není upřeno vlastnictví spotřebitele k LED žárovkám, jak by tomu bylo v případě závislých smluv, ani nedochází k zániku Kupní smlouvy, spotřebitel však ztrácí možnost takové nabídky a stane se povinným uhradit nezvýhodněnou cenu LED žárovek a to ve výši 2 000 Kč. Tento postup je spotřebiteli prezentován hned při uzavření smlouvy, je uveden jednak v „častých dotazech“ a samozřejmě na první stránce Kupní smlouvy, kde spotřebitel připojuje svůj podpis.

V případě, že spotřebitel využije svého práva a od Kupní smlouvy na LED žárovky odstoupí ve lhůtě, kterou mu zákon a nad rámec zákona naše společnosti poskytuje, Smlouva o sdružených službách dodávky tím v žádném případě nezaniká. Nebo opačně -> v případě, že spotřebitel využije svého práva a od Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny nebo zemního plynu odstoupí podle §11a odst. 2 energetického zákona (dále jen „EZ“), anebo v souladu s §1829 OZ, případně využije svého práva na výpověď podle §11a odst. 3 EZ, nezaniká tím sjednaná Kupní smlouva, která je posuzována samostatně.

Na základě předchozí komunikace byla výše uvedená cena za balení LED žárovek z naší strany stornována a i přes podmínky sjednané v Kupní smlouvě, bylo odstoupení od této smlouvy akceptováno i po termínu. Úhrada plné ceny za balení LED žárovek nebyla z naší strany v rámci vstřícných kroků požadována.

V případě dalších dotazů nás neváhejte znovu kontaktovat.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová
BE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.7.2016 12:46, před 8 lety


Pavlína Holubová

Dobrý den,

píšete "Tento postup je spotřebiteli prezentován hned při uzavření smlouvy" - bohužel tomu tak nebylo, jinak bych si žárovky v žádném případě nevzala a nic nepodepsala. Je to Váš obchodní zástupce, tak by jste jej měli tedy pořádně proškolit, aby nové zákazníky s tímto faktem opravdu obeznámili!!

Jinak jsem moc ráda, že jste mi vyšli vstříc a nechali žárovky vrátit!

Pro mě velké ponaučení ......... jakmile se někdo podobný objeví u dveří, tak ho slušně pošlu někam!!! :-)

S pozdravem a přáním příjemného dne

Holubová Pavlína

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.9.2016 13:28, před 8 lety

Dobrý den, paní Holubová,

jsem ráda, že by požadavek vyřešen především k Vaší spokojenosti, pokud je tedy vše v pořádku, prosím o uzavření tohoto požadavku.

Hezký den,

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.9.2016 17:08, před 8 lety


Pavlína Holubová

Hodnocení: