Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U této společnosti jsem měla 2 smlouvy, kde jsem měla celkem 4 telefonní čísla na rodinné příslušníky.
V říjnu loňského roku ukončila společnost svoje působení a zákazníci měli možnost přejít k jinému poskytovateli.
Na dotaz, kdy budou vráceny kauce a neprovolaný kredit, mi bylo na počátku sděleno, že je toho hodně, že musím počkat asi 3 měsíce.
Po uplynutí tohoto období jsem volala na jejich zákaznickou linku opakovaně a psala e-maily. Zákaznická linka nebyla v provozu, na e-maily nikdo nereagoval. Už je to téměř 8 měsíců a pořád se nic neděje.
Společnost by měla vrátit kauce a neprovolaný kredit na číslo účtu, že kterého byly hrazeny faktury.
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, která byla stanovena, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě se jedná o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. U peněžitého prospěchu je tedy povinnost vracet i úroky, pokud druhá strana dobře věděla, že jí daný obnos nenáleží.
Předžalobní výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se můžete svého nároku domáhat u soudu.
Nereaguje-li společnost na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, doporučujeme zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (VBC CZECH s.r.o.,náměstí Přátelství 1518/2, Hostivař, 102 00 Praha 10). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Pokud společnost peníze nevrátí ani ve lhůtě stanovené věřitelem ve výzvě, bude nutné se obrátit na veřejný dozorový orgán, aby spor o peněžité plnění s poskytovatelem telekomunikačních služeb vyřešil. Formulář lze nalézt na www.ctu.cz/spory-o-penezite-plneni-podle-ss-129
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.