Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#11131Neuznaná pojistná událost na nahodilé poškození a krádež

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 19 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2016, před 9 lety

Lubomír Bartoš

Znění stížnosti

V srpnu minulého roku jsem zakoupil na Alze telefon Lenovo A 5000 manželce k 50 tinám.
Při přebírání na pobočce v Horních Počernicích mi byla nabídnuta pojistka na nahodilé poškození telefonu pracovníkem Alzy na 2 roky, které jak sám uvedl pokryje krádež, rozbití, polití, utopení a jiné poškození, která nejsou kryta zákonnou zárukou. Požadoval okamžité zaplacení pojistky na nahodilé poškození a krádež pod kodem LE1018b3d za 1000, kč.
Na můj dotaz,kde podepíši pojistné podmínky, nebo zda mi je může předložit k nahlédnutí a přečtení mě bylo sděleno, že vše se dočtu na internetových stránkách a že se nemusím ničeho obávat. Po tomto ujištění jsem pojistku zaplatil a věřil, že v případě náhodného a neúmyslného poškození jsem pojištěn. Prodavač Alzy je hmotně zainteresován na každé uzavřené pojistce, tak jsem stále věřil, že je řádně proškolen a, že u tak velké firmy jako je Alza nemůže dojít ke klamání spotřebitele.
K velkému rozčarování došlo 29.5.2016, kdy došlo k polití telefonu sklenicí vodou, kterou převrhli psi, kteří běželi okolo stolu kde ležel telefon.
Pojistitel BNP Paribas Cardif Pojišťovna a.s. došla k závěru, že se jedná poškození zaviněné 3. osobou, dítětem nebo domácím zvířetem tj. výlukou uvedenou v čl.10 odst. 10.1.19 Rámcové pojistné smlouvy ALADR 1/2013 do které jsem nemohl před jejím zaplacením nahlédnout, plně jsem věřil prodavači Alzy a jeho vyjadření k nahodilému poškození.
Pojistitel BNP Paribas Cardif Pojišťovna a.s v čl.10 o výlukách z pojištění uvádí všechny možné druhy poškození, kde je patrné, že nemusí ve všech případech plnit pojistné plnění. Není uveden ani jeden případ, kdy a v jakém případě poskytne plnění u tzv.nahodilého poškození s vyjímkou jasného odcizení.
Cítím se podveden a oklamán, věřím, že Alza nemá zapotřebí nabízet podobná pojištění a dle dalších stížností, které jsou na BNP Paribas Cardif Pojišťovnu a.s podána musí se právo prosadit a podobným praktikám zabránit!
Spotřebitel má být prodejcem upozorněn na možná rizika a nesmí upřednostňovat finanční ohodnocení, provizi za uzavření nesmyslné drahé pojistky.


Produkt

M.T. Lenovo A 5000


Požadované řešení

Požaduji bezplatnou opravu i vzhledem k tomu, že telefon má mít zvýšenou ochranu proti stříkající vodě a věřím, že se Alza k celé záležitosti postaví čelem a ke spokojenosti zatím Vašeho věrného zákazníka.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2016 11:55, před 9 lety

Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o službě a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že smlouva se vyloží ve prospěch spotřebitele. Spotřebitel by mohl požadovat vrácení peněžních prostředků uhrazených za doplňkovou službu. Pokud byl při prodeji zboží použit nepravdivý údaj o doplňkové službě, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Za porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik hrozí podnikateli pokuta za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.

Pojištění zajišťuje rámcová pojistná smlouva mezi společnostmi Alza.cz a.s. (pojistník) a BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s. (pojistitel). Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zamítnutí pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zamítnuto.

Nesouhlasí-li spotřebitel se závěry šetření pojistné události, je možné obrátit se se stížností přímo na pojišťovnu prostřednictvím e-mailu: czinfo@cardif.com nebo na tel. 234 240 234. Po dokončení šetření jsou osoby, které podaly stížnost, informovány dopisem. Dále má pojištěná osoba možnost obrátit se se stížností na orgán dohledu nad pojišťovnami - Českou národní banku.

Pro případ nespokojenosti klientů se způsobem vyřízení nahlášené pojistné události pojišťovnou, se lze obracet na Ombudsmana uvedené pojišťovny e-mailem na czombudsman@cardif.com, který podnět prošetří a bude spotřebitele o výsledku šetření informovat ve lhůtě 20 dnů.

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.

Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.7.2016 14:36, před 8 lety

Vážený pane Bartoši,

velmi mě mrzí vzniklá situace. Pojistné podmínky jsme Vám zaslali emailem 21.8.2016 ihned, jakmile jste se s naším prodejcem domluvil na vložení služby. Není v praxi možné, aby prodejce citoval celé znění podmínek, proto představuje službu v hlavních bodech a kompletní informace Vám předáváme v elektronické podobě. V případě, že byste s podmínkami nesouhlasil, nabízíme do 14 dnů i možnost kompletního odstoupení od této služby.

V případu posouzení samotné pojistné události však bohužel nemám možnost jakkoliv rozhodnutí likvidátora pojišťovny zvrátit. Naše společnost je pouze prostředníkem této služby. Je mi líto, že pro Vás nemám příznivější závěr. Mohu doporučit shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se se stížností na czinfo@cardif.com nebo na Českou národní banku jakožto dozorový orgán.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.7.2016 15:41, před 8 lety


Lubomír Bartoš

Vážení,

Nejde o to, že prodejce nemůže citovat celé znění podmínek, ale nemůže také nepravdivě informovat zákazníka, že polití, utopení a jiné poškození, která nejsou kryta zákonnou zárukou jsou plně hrazena pojišťovnou.
Při převzetí neopraveného telefonu jsem byl na Vaší pobočce seznámen, že pojistka se už nejmenuje pojistka na nahodilé poškození a krádež, ale nově pouze rozbití a krádež.
Pojistku někteří prodejci už raději nenabízí.
Nejde ani o to, že jste se spletla v datu, kdy jste zasílali podmínky o rok, ale ani nezkoumáte jednání Vašich prodejců.
Očekával jsem, že se ALZA k celé věci postaví čelem a telefon opraví na své náklady.
Telefon jsem dal do servisu, který telefon pouze vyčistil za 600kč a je plně funkční.
Požaduji tedy od ALZY vrácení pojistné částky 1000kč a tím budu považovat celou záležitost za uzavřenou.

Věřím ve Vaší vstřícnost, krásný den,

L. Bartoš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.7.2016 15:42, před 8 lety


Lubomír Bartoš

Vážení,

Nejde o to, že prodejce nemůže citovat celé znění podmínek, ale nemůže také nepravdivě informovat zákazníka, že polití, utopení a jiné poškození, která nejsou kryta zákonnou zárukou jsou plně hrazena pojišťovnou.
Při převzetí neopraveného telefonu jsem byl na Vaší pobočce seznámen, že pojistka se už nejmenuje pojistka na nahodilé poškození a krádež, ale nově pouze rozbití a krádež.
Pojistku někteří prodejci už raději nenabízí.
Nejde ani o to, že jste se spletla v datu, kdy jste zasílali podmínky o rok, ale ani nezkoumáte jednání Vašich prodejců.
Očekával jsem, že se ALZA k celé věci postaví čelem a telefon opraví na své náklady.
Telefon jsem dal do servisu, který telefon pouze vyčistil za 600kč a je plně funkční.
Požaduji tedy od ALZY vrácení pojistné částky 1000kč a tím budu považovat celou záležitost za uzavřenou.

Věřím ve Vaší vstřícnost, krásný den,

L. Bartoš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.7.2016 15:42, před 8 lety


Lubomír Bartoš

Vážení,

Nejde o to, že prodejce nemůže citovat celé znění podmínek, ale nemůže také nepravdivě informovat zákazníka, že polití, utopení a jiné poškození, která nejsou kryta zákonnou zárukou jsou plně hrazena pojišťovnou.
Při převzetí neopraveného telefonu jsem byl na Vaší pobočce seznámen, že pojistka se už nejmenuje pojistka na nahodilé poškození a krádež, ale nově pouze rozbití a krádež.
Pojistku někteří prodejci už raději nenabízí.
Nejde ani o to, že jste se spletla v datu, kdy jste zasílali podmínky o rok, ale ani nezkoumáte jednání Vašich prodejců.
Očekával jsem, že se ALZA k celé věci postaví čelem a telefon opraví na své náklady.
Telefon jsem dal do servisu, který telefon pouze vyčistil za 600kč a je plně funkční.
Požaduji tedy od ALZY vrácení pojistné částky 1000kč a tím budu považovat celou záležitost za uzavřenou.

Věřím ve Vaší vstřícnost, krásný den,

L. Bartoš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.7.2016 15:42, před 8 lety


Lubomír Bartoš

Vážení,

Nejde o to, že prodejce nemůže citovat celé znění podmínek, ale nemůže také nepravdivě informovat zákazníka, že polití, utopení a jiné poškození, která nejsou kryta zákonnou zárukou jsou plně hrazena pojišťovnou.
Při převzetí neopraveného telefonu jsem byl na Vaší pobočce seznámen, že pojistka se už nejmenuje pojistka na nahodilé poškození a krádež, ale nově pouze rozbití a krádež.
Pojistku někteří prodejci už raději nenabízí.
Nejde ani o to, že jste se spletla v datu, kdy jste zasílali podmínky o rok, ale ani nezkoumáte jednání Vašich prodejců.
Očekával jsem, že se ALZA k celé věci postaví čelem a telefon opraví na své náklady.
Telefon jsem dal do servisu, který telefon pouze vyčistil za 600kč a je plně funkční.
Požaduji tedy od ALZY vrácení pojistné částky 1000kč a tím budu považovat celou záležitost za uzavřenou.

Věřím ve Vaší vstřícnost, krásný den,

L. Bartoš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.7.2016 15:42, před 8 lety


Lubomír Bartoš

Vážení,

Nejde o to, že prodejce nemůže citovat celé znění podmínek, ale nemůže také nepravdivě informovat zákazníka, že polití, utopení a jiné poškození, která nejsou kryta zákonnou zárukou jsou plně hrazena pojišťovnou.
Při převzetí neopraveného telefonu jsem byl na Vaší pobočce seznámen, že pojistka se už nejmenuje pojistka na nahodilé poškození a krádež, ale nově pouze rozbití a krádež.
Pojistku někteří prodejci už raději nenabízí.
Nejde ani o to, že jste se spletla v datu, kdy jste zasílali podmínky o rok, ale ani nezkoumáte jednání Vašich prodejců.
Očekával jsem, že se ALZA k celé věci postaví čelem a telefon opraví na své náklady.
Telefon jsem dal do servisu, který telefon pouze vyčistil za 600kč a je plně funkční.
Požaduji tedy od ALZY vrácení pojistné částky 1000kč a tím budu považovat celou záležitost za uzavřenou.

Věřím ve Vaší vstřícnost, krásný den,

L. Bartoš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.7.2016 12:25, před 8 lety

Vážený pane Bartoši,

děkuji za zprávu a omlouvám se za mou nepřesnost v roce odeslání znění pojistných podmínek, jedná se samozřejmě jen o nechtěný překlep.

Ráda bych však uvedla na pravou míru, že prodejce Vás informoval správně, na tyto varianty se obecně pojištění opravdu vztahuje. Pro likvidátora pojišťovny jsou poté důležité okolnosti, vlivem kterých k pojistné události došlo a které řeší případné výluky z pojištění, jako se to stalo ve Vašem případě.

Na naše prodejce probíhají náhodné kontroly, mystery shopping a dostávají důkladná školení zaměřená na aktuální služby, mohu Vás ujistit, že po této stránce podniká naše společnost maximum.

Velmi mě mrzí, že se na Vaše poškození telefonu služba pojištění nevztahovala a situace tak nebyla vyřešena k Vaší spokojenosti. Stanovisko společnosti Alza je však takové, že na naší straně k pochybení nedošlo, z tohoto důvodu nemohu Vašemu požadavku na vrácení služby po více jak roce vyhovět.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.8.2016 14:26, před 8 lety


Lubomír Bartoš

Vážená paní Petrů,

pojištění se opravdu vztahuje pouze obecně, protože výluky v článku 10 nelze překonat a pojistku nelze uplatnit v žádném případě pouze na jasnou krádež potvrzenou policií.
Proto se teď už nově pojistka jmenuje rozbití a krádež.
Nevím sice jak by musela znít věta, kterou musíte nahlásit po telefonu, aby čl.10 o výlukách nemohl být uplatněn a rozbití bylo uznáno.
Je dobře, že tento a další případy, které jsou zde uvedeny mohou být výstrahou pro další spotřebitele.
Alza je pro mě a další mé známé už pouhou minulostí, nepříjemnou zkušeností ale i poučením.

S pozdravem L. Bartoš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2016 23:46, před 8 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.