Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Po devíti dnech od koupi automobilu značky Škoda Fabia II, 2011, v AAA Auto Praha, se automobil zbláznil a neustále po odstavení se spustí alarm, jak světelný tak i zvukový, který bohužel ( spíš bohudík) už odešel. Po dvou urgentních hovorech s operátorkou a jedné písemné internetové reklamaci, jsme nedočkali žádné odpovědi. Až při osobní návštěvě AAA Auto Brno, jsme se konečně dozvěděli, jak dále máme postupovat, přičemž pan manažer si mluvit stále jednu naučenou větu dokola a nebyl schopný nám říct a vyjít vstříc naším požadavkům. Proč musíme platit další servis, abychom měli '"nějaký" papír k reklamaci, když v občanském zákoníku můžeme odstoupit ze 4 důvodů a to jedno z nich je odstoupení od kupní smlouvy, když na automobilu je skrytá závada.Která je jasná i bez servisu. (Automobil ještě není převeden na nás jako majitele).
Škoda Fabia 1,6 rv 2011 77kw 2AI2092
Odstoupení od smlouvy bez zbytečných průtahů, ačkoliv automobil urgentně potřebujeme. A nyní v době reklamace nám stojí nové auto před domem a nemůžeme ho použít.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.
Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná rovněž argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od převzetí vozidla, musela by společnost v případě soudního sporu prokázat, že věc nebyla vadná již v době převzetí.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Spotřebitel by měl právo od kupní smlouvy odstoupit okamžitě pouze v případě porušení smlouvy prodávajícím podstatným způsobem. Rozumí se jím takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy prodávající věděl nebo musel vědět, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není a spotřebitel má výše uvedené nároky se zákonem stanovenou hierarchií dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku.
Vážený pane Balejo,
nepříjemnost, kterou máte se zakoupeným vozidlem, mne velice mrzí. Od kolegů však mám informaci, že dosud neevidujeme žádnou osobní reklamaci. Dovoluji si Vás pozvat k jejímu uplatnění na kteroukoli pobočku naší společnosti. Při uplatnění reklamace je vhodné předložit veškerou smluvní dokumentaci týkající se zakoupeného vozidla, zprávu servisu, kde bude reklamovaná vada specifikována, nebo vozidlo, pokud je pojízdné. Následně bude o reklamaci v zákonné lhůtě rozhodnuto.
Děkuji za pochopení, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobry den.
Prvá reklamace byla 13.6 kolem 10:00 telefonicky a bylo mi zděleno že se nám někdo ozve.
Kolem 12:00 sem zadal reklamaci přes internet a pořad nic došel len email že mně budete kontaktovat. Kolem 14:30 sem volal na infolinku a zas že mně bude kontaktovat technik.
V 17:00 ačkoliv se nic nedělo sem zájem přímo na pobočku AAA Auto do Brna kde mi bylo zděleno že reklamační technik je už mimo a že si mam zajet do servisu a zjistit co tomu auto je a proč pořád jede alarm. Nikdo se ani nešel na auto podívat hoc stalo venku a bylo mi zděleno že pak stači správa z servisu .14.6 sem odvez auto do originálního servisu škoda v Znojme a to se mi už ozval nějaký pán z Prahy že si konečně přečetl že jsem včera volal a psal .
Nakonec my hned zdělil že kvůli alarmu od smlouvy neodstoupi .
V servise zjistili poškození střešních senzoru alarmu což je hodně zvláštní závada a kvůli které je po alarmu a zabezpečeni vozu.
Takže rovno z servisu sem jel do Brna a tam sepsal po hodinovém čekáni reklamaci a chtěl se podívat na auto které tam nebylo .
To bylo 14.6 a Vy mi píšete že 21.6 ještě neevidujete žádnou reklamaci ?
Ja jsem kupoval u Vás auto protože ho potřebuji a ne aby stalo .
Myslím že za 180 000 by mal byt auto které ještě par let vydrží.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
omouvám se za špatnou informaci - když jsem Vám odpovídala, reklamace byla již evidována, nebylo o ní však ještě rozhodnuto. Vámi uvedená nepříjemnost mne opravdu mrzí, ale podle informací, které mám z pobočky, vada na vozidle v době prodeje nebyla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
došlo mi vyjádření od Vaší společnosti.
Cituji: Kupující by při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Kupující byl výslovně upozorněn prodávajícím v Protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla na skutečnost, že vozidlo je zařazeno do skupiny D. Technický stav automobilu patřícího do této skupiny, je velmi špatný, prodávající rozhodně doporučil kupujícímu provedení důkladné technické kontroly a provedení opravy základních technických agregátů jako motor, převodovky, brzd, chladiče a jiných a to na své náklady.
A nyní z mého pohledu jak to popravdě bylo ( mám na to další dva nezávislé svědky co tam byli se mnou, jak při zkušební jízdě, tak při podpisovaní papíru až po komické předávání auta.)
Vyzkoušeli jsme 3 auta. Měl sem stanoven strop 150 000 CZK, ale žádné z aut mi nevyhovovalo, protože denně s autem najezdím 160 km. Poté v počítači pan manažér našel koupenou fábii s tím, že je dražší ale podstatně lepší. Takže jsme ji vyzkoušeli a prodejce na place řekl, že je to podstatně vyšší třída jak předešlé.
Při podpisovaní smlouvy, když mi ukázali, že je to třida D, tak sem okamžitě namítal, že to auto nechci. Váš prodejce otevřel historii vozidla a řekl, že sám nechápe, proč auto bylo zařazené do skupiny D, protože dle jeho názoru je to perfektní auto. Ačkoliv bylo půl deváté večer a nás čekala ještě jízda ke Znojmu, tak nakonec jsme smlouvu podepsali. Po zaplacení, nám ani neměl kdo předat koupené auto. Navíc další poškození, které jsem zjistil, bylo poškození čelního skla, které jsem si nevšiml při zkušební jízdě, a přitom nám Váš prodejce sdělil, že tento záznam je automaticky přikládán u každého auta. A další vada byla ta, že parkovací senzory jsou namontovány opačně, navíc senzor alarmuje při couvání pořád, protože byl pouze přilepen lepicí páskou.
Před pár dni mě opět kontaktoval nějaký Váš zaměstnanec, že si mám já sám, na své náklady, zjistit jak byly poškozené střešní čidla, takže mám opět platit servis.
Celkem shrnuto – tedy koupě auta u Vás byla jen jedna lež vedle druhé a kdybych jsem si kupoval auto za 50 000 tak by jsem to pochopil, ale u auta cca za 200 000 by jsem čekal jiný ochotnější a vstřícný přístup.
S pozdravem Baleja
Vykazuje-li vozidlo novou vadu, může spotřebitel věc pro tuto vadu znovu reklamovat. Spotřebitel není povinen před uplatněním reklamace zjišťovat na vlastní náklady, jak byla vada způsobena.
Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Pokud při prodeji zboží zaměstnanec společnosti uvedl úmyslně nepravdivé údaje, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by také mohl namítat neplatnost smlouvy právě z důvodu, že byl uveden druhou stranou v omyl.
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitel má nyní možnost se k případu vyjádřit, případně jej uzavřít.
Takže klasicke AAAAuto.
už nikdy viac dalsie auto od nich ked kupite škodu fabia v štadardnej cene podla trhu a oni Vám za to predaju podla nich vrak za 180 000.
To nepočitam kolko času ma to stalo.
Na zaver mam otazku na dtest.
V zmuluve je pre zakaznika ked nestihne evidenčnu kontrolu a prepis auta do 10 dni pokuta 50 000 prečo v zmulve nie je aj pokuta pre AAAauto ked to neurobia oni hoc ste im za danu službu zaplatili?
Je možne niekde tuto skutočnost nahlasit nakolko ich jednanim mi bolo obmedzene uživanie auto .
Som občanom SR a tu mam len prechodny pobyt. Z autom som nemohol vycestovat dokonaca aj tu som nemohol jazdit .
Ked som oznamil danu skutočnost tak mi slubovali že to nejako uhladia ale dnes mi bolo povedane že mam byt rad že auto je prepisane.
Dane auto som kupil 03.06.2016 velky technicky preukaz som obdržal 09.06 evidenční kontrola byla 13.06 a dokumenty byli odeslane 16.06 kvoli tomu že som chcel odstupilt od zmluvy (ale bolo som telefonicky oboznameny že to nepripada v uvahu)takže auto mohlo byt prepsane 17.06 nejpozdej 20.6 ale po dlhom natahovani bolo prepisane až 27.07.2016 čo je o mesiac neskor. Evidenčnu kontrolu som musel robit napodruhe.
Ja som si svoje povinosti splnil.
Takže mam ist danny priestupok nahlasit ale kam ?
Pokud je prodávající v prodlení se splněním své smluvní povinnosti, může spotřebitel žádat její okamžité splnění. Pokud prodávající nesplní svou smluvní povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel poskytl (výslovně nebo mlčky), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Žádat po prodávajícím smluvní pokutu je možné pouze v případě, pokud byla tato smluvní pokuta ve smlouvě sjednána.
Spotřebitel by také mohl žádat po společnosti náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti se znemožněním vozidlo řádně využívat po dané období, kvůli porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
Hodnocení:
Komentář: 'Chcelo by to hromadnu žalobu na aaaauto a je zaraýajuece že nekonaju ani organy ktore su v tomto štate na to neviem načo tu platim nie male dane ked Vas muže kde aky šmejd okradnut myslim že aaaauto by ako prve malo preverit danova kobra .
Su to pododnici ktory okradaju ako štat tak občanov