Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zakoupili jsme u vás telefon, po několika dnech jsme ho vrátili poštou v zákonné lhůtě, doporučenou zásilkou. Bohužel, adresát nereaguje a zásilku na poště nepřebírá (před tím byl doručovatelkou nezastižen). Zřejmě nám nechtějí peníze za telefon vrátit.
Přesný model telefonu si nepamatuju.
Měli by převzít vrácený telefon a vyřídit odstoupení od smlouvy podle zákona.
|
Tweet |
Jestliže kupující zboží zakoupil jako spotřebitel (neuváděl při nákupu IČ) přes e-shop, má právo od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu odstoupit. Jestliže spotřebitel odstoupil od smlouvy, má prodávající povinnost vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží od podnikatele.
Vzhledem k tomu, že prodávající peněžní prostředky ve stanové lhůtě nevrátil, doporučujeme zaslat předžalobní výzvu. Rovněž může spotřebitel zvážit podání podnětu ke kontrole prodejce státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci, jelikož prodávající porušuje povinnost, kterou mu ukládá zákon. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Aby nedocházelo k tomu, že prodávající nebudou přebírat zásilky záměrně, stanovil zákonodárce domněnku doby dojití v § 573 občanského zákoníku. Podle této domněnky se má odstoupení od smlouvy za doručené třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.