Společnost


United Shops s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11158Servis mobilního telefonu, neopraveno, bez odezvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 15 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.06.2016, před 9 lety

Martina Kouřilová

Znění stížnosti

Od 28.4.2016 mám v opravě u této společnosti mobilní telefon Blackberry Z10. Zásilka RR766326228CZ. 2x telefonát: "My se vám ozveme". Nikdo mne nekontaktoval. 1x zpráva přes kontaktní formulář, také bez odezvy a mají uvedeno reakce do 24 hodin.


Produkt

Blackberry Z10 v opravě měsíc a půl


Požadované řešení

Oprava mobilního telefonu a sdělení termínu, kdy bude telefon vrácen opravený.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2016 11:59, před 9 lety

V tomto případě bude záležet na okolnosti, zda-li telefon byl dán spotřebitelkou do placené opravy (mimozáruční), anebo se jednalo o opravu v rámci záruky.

Jestliže by se jednalo o opravu záruční a telefon by byl zakoupen pro osobní potřebu kupujícího (jako spotřebitele, nikoli na IČ), tak prodávající, respektive záruční servis, by pochybil v tom, že reklamace trvala déle než-li 30 dní ode dne uplatnění, když zákon o ochraně spotřebitele (634/1992 Sb.) ve svém § 19 odst. 3 jasně stanovuje, že prodávající má reklamaci vyřídit do 30 dnů od jejího uplatnění. Jedině pokud by spotřebitel dopředu souhlasil s prodloužením této zákonné lhůty by záruční servis nebyl v prodlení. Marným uplynutím lhůty pak spotřebiteli vzniká právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení celé kupní ceny ve vztahu k prodejci telefonu.

Pakliže by se však jednalo o opravu mimozáruční, za kterou objednatel opravy platí zhotoviteli a smluvní strany tímto uzavřely smlouvu o dílo - o opravě věci, je třeba aplikovat následující ustanovení zákona. Podle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase. Pokud ani po vyzvání zhotovitel dílo neprovede, tak dle § 1978 občanského zákoníku má objednatel právo od smlouvy odstoupit.

Nebyla-li však u smlouvy o dílo doba plnění nikterak ujednána, zákon ukládá zhotoviteli, aby dílo provedl v době přiměřené jeho povaze. Současně se má za to, že je čas plnění ujednán ve prospěch zhotovitele. To znamená, že se může rozhodnout splnit závazek před uplynutím přiměřené doby, avšak objednatel díla od něho nemůže předčasné plnění vyžadovat. Chybí-li tedy ve smlouvě termín dokončení díla a současně i uplynula doba podle spotřebitele přiměřená k jejímu provedení, je nutné povinnou stranu o plnění požádat.

Doporučujeme tak učinit prokazatelně písemně s dodejkou. Bude-li mít spotřebitel za to, že potřebná doba již uplynula, musí písemně vyžadovat dodání opravené věci bez zbytečného odkladu, tj. v řádech hodin či dnů podle povahy závazku. Ve výzvě doporučujeme uvést přesný termín pro splnění či určit lhůtu, dokdy nejpozději tak má učinit. Takto určená lhůta je pro povinnou stranu závazná. Nebude-li výzva k plnění úspěšná, dostává se povinná strana do prodlení.

Objednatel má pak právo od smlouvy odstoupit. Došlo-li k platnému odstoupení od smlouvy, smlouva od počátku zanikla a smluvní strany jsou povinny vrátit si to, co si navzájem plnily. Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, shrnout v něm důvody odstoupení a doklady dokazující toto odstoupení si uschovat.

Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2016 23:58, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.