Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 31.1.2016 jsem v prodejně Mountfield a.s Praze 5,Jeremiášova 1422/76 zakoupil v rámci akce vše za 30% travní benzínovou sekačku
typ GM 40 PSP , výr.číslo 1505060243.
Sekačku jsme zprovoznili 14.5.2016, kdy jsme sekali poprvé, po 3 hodinách jsme vyměnili olej, jak bylo požadováno v návodu pro výrobek,v množství, které doporučoval návod .olej byl zakoupen se sekačkou v prodejně.
Při dalším sekání po cca 5 hodinách provozu došlo v motoru k rachotivému zvuku a motor se zastavil.Na boku motoru se objevil otvor,který signalizoval proražení tělesa kolem válce.Sekačku jsme již nestartovali, očistili od nečistot a připravili pro odevzdání do servisu.Při očistě, když jsme čistili spodek sekačky, došlo při náklonu k úniku motorového oleje z proraženého tělěsa válce.
Sekačka byla předána do servisu u prodejny Mauntfield V Praze 5,kde byla zakoupena.
Sekačku jsme předali k opravě dne 30.5.2016
Dne 8.6.2016 jsem dostal e-mailem vyjádření od firmy Mountfield a.s Mirošovická 697 Mnicovice, podepsané panem Romanem Pospíšilem, že se reklamace zamítá z důvodu:
Na stroji není žádná vada.Motor je zadřen z důvodu nedostatečného mazání,protože neobsahoval dostatečné množství oleje.
S tímto vyjádřením nemohu souhlasit, protože po výměně oleje bylo použito správné množství oleje a v době reklamace, jak jsem upozorňoval v servisu, vytoklo určité množství otvorem v tělese motoru.Podle mého názoru nemohlo dojít k destrukci ojnice motoru vinou zadření pístu (toto ve zdůvodnění nebylo uvedeno), ale v důsledku nekvalitní součástky motoru a proražení těla pístu.
žádám o přehodnocení rozhodnutí o reklamaci .
Od prodejce budu požadovat odstoupení od smlouvy z důvodu neopravitelnosti výrobku (Rozpočet opravy přesahuje cenu pořízení výrobku).
Benzínová sekačka Mountfield a.s GM 40 PSP výr.č. 1505060243, Výr.číslo motoru :e119768sa201025114802,
Vrátit peníze, abych si mohl koupit výrobek jiny , který se nerozbije po 8 hodinách provozu.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Projeví-li se tedy vada na zboží v prvních šesti měsících od jeho převzetí, platí vyvratitelná právní domněnka, že zboží bylo vadné již při prodeji. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že tomu tak nebylo.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.