Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 9. 5. 2016 jsem se zaregistrovala na stránkách seznamky a zaplatila za 1 zkušební měsíc VIP členství jednorázový poplatek. Po pár dnech jsem se pokusila profil na stránkách zrušit, jelikož seznamka neplnila co uváděla ve své reklamě. Bohužel mi to nebylo umožněno, tak jsem alespoň znehodnotila informace o mě a dále se o to nestarala.
Dnes 15. 6. 2016 mi byl stržen poplatek 2 247,- Kč. Psala jsem ihned na zákaznické centrum seznamky kde mi bylo řečeno že mi členství bude zrušeno ale poplatek mi nevrátí, jelikož jsem na automatické prodlužování VIP členství byla upozorněna jak při platbě služby tak i v uvítacím emailu a dále přiložili údajné screenshoty jak ta platba měla probíhat a že to tam měli uvedeno.
Přiložený screenshot se neshoduje s tím jak jsem za službu platila. Po přihlášení do seznamky a pokusu otevřít nějaký cizí profil k nahlédnutí jsem byla upozorněna že na fotky mají přístup jen VIP členové a zda si členství nechci na měsíc vyzkoušet za malý poplatek. Po kliknutí na odkaz k vyzkoušení této služby jsem byla nasměrována na platební bránu a po celou dobu nebyla nikde ani zmínka o nějaké částce 2 247,- a ani o automatickém prodlužování.
Dále, jak mi bylo zděleno, že jsem o tom byla informována v uvítacím emailu taktéž není pravda. Uvítací email jsem si prošla dnes několikrát a k tomu i všech 318 emailů co mi od seznamky přišly a nikde o tom není zmínka ani tím bleším písmem.
Navíc mě udivuje že si tato firma naúčtuje poplatky za služby a nevystaví ani fakturu.
Seznamka Be2
Žádám o neodkladné zrušení účtu na seznamce a navrácení poplatku zpět na můj účet, jelikož si jej firma strhla neoprávněně a snaží se to opodstatnit nepravdivými tvrzeními.
|
Tweet |
Byl-li uzavřen zpoplatněný smluvní závazek, je možné jej ukončit výpovědí. Výpověď musí být učiněna minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy. Není-li tomu tak, závazek se automaticky prodlužuje o dobu dohodnutou při objednávce, kterou je pak nutné celou uhradit. Dle všeobecných obchodních podmínek předmětné společnosti je třeba podat výpověď písemnou formou, pouhé vymazání profilu nepostačí.
Pozornost je třeba věnovat tomu, že společnost má ve všeobecných obchodních podmínkách automatické prodlužování smlouvy o stanovenou dobu, dokud spotřebitel službu nevypoví.
Výpověď je tedy nutné společnosti doručit minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl smluvní závazek sjednán. Pokud spotřebitel nesouhlasí s prodloužením původního závazku, musí společnosti doložit, že svou výpověď společnosti adresoval minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl původní závazek sjednán.
Výpověď lze podat i formou emailu na uvedené adrese zakaznickyservis@be2, avšak je vhodné z důvodu předběžné opatrnosti připojit k tomuto emailu formou přílohy i podepsanou naskenovanou výpověď zpoplatněného smluvního vztahu. Dle smluvních podmínek společnosti klient ve své písemné výpovědi čitelnou formou uvede své plné jméno, zemi, v rámci které služeb be2 využívá, svou e-mailovou adresu, zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno.
Instrukcí, že spotřebitel má výpověď adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli, zvláště pokud má podnikatel uvedeny ve VOP i další způsoby písemné komunikace se spotřebiteli, rovněž s přihlédnutím ke skutečnosti, že smlouvy jsou se spotřebiteli uzavírány výhradně formou prostředků komunikace na dálku, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné do zahraničí i vzhledem k dlouhé době doručení, než je nezbytně nutné.
Pokud spotřebitelka výpověď smlouvy (popřípadě odstoupení od smlouvy) ve stanovené lhůtě zaslala prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz, popřípadě se pokoušela zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele jí to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy v souladu s všeobecnými obchodními podmínkami společnosti.
Není možné, aby společnost fakticky neumožňovala, popřípadě úmyslně bránila využití některé z uvedených forem ve svých všeobecných obchodních podmínkách pro písemnou výpověď smluvního vztahu, pokud se k tomu sama svým výslovným prohlášením zavázala.
Zkracuje-li společnost spotřebitelku na jejich právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, odstoupení od smlouvy (nefunkční email), nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitelky řádně ukončen.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Dobrý den,
Naše záznamy ukazují, že jste k datu 14.05.2016 objednali a uhradili VIP členství na období: 1 měsíc(e/ů).
Mějte prosím na paměti, že jste v rámci procesu registrace souhlasil s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP). VOP jasně ustanovují, že Vaše VIP členství bude - v případě, že včas a řádně nevypovíte jeho automatickou prolongaci - automaticky prodloužené.
Na skutečnost, že je členství automaticky prodlužováno, je každý člen upozorněn taky v uvítacím emailu, který Vám byl doručen dne 14.05.2016 a na stránce s volbou objednávaného produktu (viz prosím přiložený Screenshot).
Jelikož nebylo Vaše VIP členství včas a řádně vypovězené - nejpozději 4 dny před datem vypršení hrazeného období , bylo toto v souladu s VOP prodloužené.
Nyní Vám již můžeme potvrdit, že automatická prolongace Vašeho VIP statusu byla vypovězená. Váš stávající VIP status vyprší k datu: 14.09.2016 a nebude již obnovený.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.