Společnost


B-Techs Import&Sale, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11171Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 14 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.06.2016, před 9 lety

Romana Jarolímová

Znění stížnosti

Smartphone B-Techs Star S5 byl zakoupen přes aukro, nyní jelikož nešel nabíjet, tak byl reklamován, bohužel telefon se vrátil zpět na moji adresu s neuznanou reklamací, že byl mechanicky poškozen. S tímto tvrzením nesouhlasím. Reklamovaná zásilka byla prodejcem převzata dne 13.4.2016 a vrátila se zpět až 18.5.2016, čímž nebyla dodržena 30 denní lhůta. Prodejce jsem kontaktovala emailem, ale bylo mi sděleno, že jsem měla telefon zaslat na adresu do Slavičína, ale bohužel já jinou adresu než ta, která je uvedena na faktuře a v potvrzovacím emailu objednávky neměla. Takto mi bylo vysvětleno, že nebyla dodržena lhůta pro opravu. Jiné řešení než, že si mám reklamaci zaplatit mi nabídnuto nebylo.


Produkt

Smartphone B-Techs Star S5


Požadované řešení

Vrácení peněz zpět na účet, jelikož nebyla dodržena 30denní lhůta na opravu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2016 14:07, před 9 lety

Podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele má prodávající povinnost přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Spotřebitelka má tedy možnost vrátit zboží i na adresu sídla společnosti a to i v případě, že společnost uvede ve svém reklamačním řádu jinou adresu (spotřebitelé by měli toto respektovat, není to však jejich povinností, naopak prodávající má povinnost přijmout zboží k reklamaci).

Bylo-li zboží převzato k reklamaci dne 13. 4. 2016, vypršela lhůta pro vyřízení reklamace dne 13. 5. 2016. Pokud v tento den nebyla spotřebitelka o vyřízení reklamace informována (např. na email), má právo od kupní smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků (vzor pro odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k jejímu vyřízení je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.6.2016 14:15, před 9 lety

Vážená paní Jarolímová,

dovolte mi zde reagovat na Váš podnět a doplnit důležité informace. Vaše reklamace dorazila na servisní středisko pod č. zásilky BA0234881300X dne 9.5.2016. Předchozí zásilka nebyla zaslána v souladu s věřejně dostupnými reklamačními podmínkami naší společnosti, jež můžete zhlédnout zde: http://b-techs.cz/content/8-reklamace. Byla provedena diagnostika a fotodokumentace stavu zboží. Výsledkem diagnostiky bylo bohužel jednoznačné zamítnutí reklamace. Důvodem pro toto zamítnutí byla kompletní absence vnitřní části MicroUSB konektoru, což bylo, vzhledem k celkovému stavu reklamovaného zboží, vyhodnoceno jako poškození vzniklé nesprávným užíváním věci a jako důvod pro ztrátu záruky. Ukončená reklamace byla 17. 5. odeslána zpět. Vyřízení reklamace ve lhůtě 8 dnů není v rozporu se zákonem a tudíž nelze uznat Váš nárok na odstoupení od kupní smlouvy pro nedodržení lhůty na vyřízení reklamace.

Velmi mě mrzí, že Vám v případě této reklamace nemohu poskytnout příznivější informace. Pakliže máte zájem, můžete se na náš obchod obrátit s žádostí o nacenění mimozáruční opravy.

Děkuji za pochopení a přeji Vám hezký den

Jan Bezděk
péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.6.2016 15:00, před 9 lety


Romana Jarolímová

Vážený pane Bezděk, moje zásilka byla dodána dne 13.4.2016.(https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=rr008540960cz)a zpět se vrátila až 18.5.2016. Dne 9.5. byla přeposlána z Vaší firmy v Praze do firmy ve Slavičíně. Tudíž nebyla dodržena 30-ti denní lhůta na vyřízení reklamace. Odstupuji od smlouvy a žádám Vás o vrácení peněz.Děkuji.R.Jarolímová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2016 15:36, před 9 lety

Spotřebitelka může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání (§ 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele). Při reklamaci musí také spotřebitelka projevit vůli, že uplatňuje právo z vadného plnění (průvodní dopis, reklamační formulář poskytovaný obchodníkem, atd.). K postupu, dle kterého by byla spotřebitelka omezena na svých zákonných právech, se nepřihlíží (§ 2174 občanského zákoníku).

Pokud spotřebitelka splnila výše uvedené a společnost nevyřídila reklamaci ve 30 denní lhůtě, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.6.2016 16:22, před 9 lety

Vážená paní Jarolímová,

ve dané záležitosti bohužel z Vaší strany skutečně nebylo postupováno dle reklamačních a obchodních podmínek schválených obchodní inspekcí. Reklamace navíc nebyla podána s veškerými náležitostmi (prodejní doklad/doklad o zaplacení/prokazatelný doklad o nákupu). I přes reálné nedostatky jste byla o průběhu reklamace řádně informována a reklamace byla vyřízena před uplynutím zákonné lhůty. Vaše práva nebyla jakkoli dotčena.

Dovolím si připojit i citaci z webu ČOI.cz (zdroj: http://www.coi.cz/cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce/reklamace-zbozi-sluzeb/)

"Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Výjimkou je pouze situace upravená § 2172 větě druhé občanského zákoníku, kdy prodávající v písemném potvrzení o svých povinnostech z vadného plnění (ať již z dobrovolné záruky za jakost, anebo ze zákonné odpovědnosti za jakost při převzetí), které vydal kupujícímu, určil k opravě jinou osobu (tzv. záruční servis), která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším. Pak uplatní kupující právo na opravu u této jiné osoby."

Jednoznačným způsobem jste byla pomocí obchodních podmínek obeznámena s postupem pro případ reklamace (resp. o našich povinnostech z vadného plnění). Je mi líto, že vyřízení Vaší záležitosti zabralo v reálu delší čas, než je obvyklé. Do budoucna doporučuji postupovat dle dostupných informací tak, aby se předešlo podobným nedorozuměním.

Děkuji za pochopení

Jan Bezděk
péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.6.2016 16:37, před 9 lety


Romana Jarolímová

Dobrý den pane Bezděk, reklamace byla zaslána spolu s dokladem o koupi, tedy fakturou 1412186154 a průvodním reklamačním dopisem. To že reklamace ležela měsíc ve vaší firmě v Praze není bohužel moje chyba.Předem děkuji za vrácení peněžní částky na můj účet. Děkuji. R.Jarolímová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2016 18:02, před 9 lety

Spotřebitelka má při uplatnění reklamace povinnost prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (záleží tedy na ní, jak tuto skutečnost prokáže, není tedy povinna předložit kupní nebo jiný doklad - je to však nejjednodušší způsob). Dále spotřebitelka má možnost uplatnit reklamaci u třetí osoby, pokud takovou osobu prodávající určil v potvrzení vystaveného podle § 2166 občanského zákoníku. Není to však její povinností (spotřebitelka uplatní právo na opravu - nikoliv na nápravu - u této třetí osoby, pokud je v místě prodávajícího nebo v místě pro spotřebitelku bližší).

Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2016 00:15, před 8 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.