Společnost


European Appliances Czech spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11175Reklamace varné desky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 14 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.06.2016, před 9 lety

Adam Sabák

Znění stížnosti

Nevyrizena reklamace varne desky (stala spotreba 160w ve standby modu misto deklarovaneho <1W v produktovem listu) . Whirlpool Servisni technik z Perfekt Servisu Brno potvrdil zavadu, ale ani po vymene dilu ani cele desky se zavada neodstanila . Vymena desky za novou probehla cca. pred 2 mesici primo Whirlpoolem, pricemz primo pri montazi jsme potvrdili, ze problem trva (tj. jasna zavada minimalne cele serie vyrobku-tj. urcite tisice dalsich postizenych co o tom jeste nevi) . Od te doby me nikdo nekontaktoval ohledne reseni tohoto problemu! Po eskalaci na whirlpool support a zadosti o odstoupeni od smlouvy a kompenzaci skody za spotrebovanou elektrinu (5450kc za rok v provozu) me prvne odbyli, ze odstoupeni od smlouvy si mam resit s prodejcem (i kdyz uz mam novou desku primo od whirlpoolu) a ze na kompenzaci skody podle nich nemam narok. Pres moji nasledhou zadost jak mam odstupovat od smlouvy kdyz mam jiz desku primo od whirlpoolu vcetne zarucniho listu a na zaklade ceho zpochybnuji skodu, kterou jejich zarucni servis potvrdil uz nereagovali.
Deska instalovana v cervnu 2015, reklamace dana v unoru 2016 (kdyz jsem tu mrtvou spotrebu identifikoval),vymena desky v dubnu, problem pretrvava.


Produkt

Varna Deska Indukcni Whirlpool Acm847ba model : 855784701001


Požadované řešení

Kompenzace skody za spotrebovanou elektrinu ve standby modu, oprava/vymena za desku s deklarovanou spotrebou ve standby modu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2016 11:44, před 9 lety

Žádost o odstoupení od uzavřené kupní smlouvy ohledně varné desky musí spotřebitel skutečně uplatnit u prodejce věci se kterým uzavřel kupní smlouvu, a to v kterékoliv jeho provozovně s ohledem na prodávaný sortiment zboží, nebo v jeho sídle. Není tedy možné se s odstoupením od kupní smlouvy obracet na záruční servis. Servis totiž není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, případně výměně věci v rámci záruky, avšak nemůže spotřebiteli vrátit peníze pokud vznikne nárok na odstoupení od kupní smlouvy, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy.

Kupující má právo odstoupit od smlouvy pro nesplnění jakosti při převzetí až poté, kdy věc nelze opravit ani vyměnit za novou věc bez vad (tedy v daném případě dodáním identického nového zboží se nic neřeší, neboť se zřejmě jedná o závadu celé série výrobků).

Pokud se u varné desky skutečně jednalo o vadu a tato vada navíc způsobila škodu, má spotřebitel primárně nárok na bezplatné odstranění vady (popř. výměnu věci, odstoupení od smlouvy) a náhradu způsobené škody.

To, zda se skutečně jedná o vadu, může nezávisle posoudit soudní znalec. Ten případně může zhodnotit i to, zda vada výrobku způsobila škodu spotřebiteli a jaká je výše této škody, neboť pro úspěšnou žalobu o náhradu škody je nutné prokázat, že škoda skutečně vznikla uvedeným způsobem a jaká je výše způsobené škody. V případě sporu musí tedy poškozený spotřebitel prokázat porušení zákona prodávajícím dodáním vadného výrobku, výši škody a skutečnost, že příčinou jejího vzniku je právě ono protiprávní jednání.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2016 00:09, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.