Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
19.6.2013 jsem posílala zboží na dobírku,podací lístek a dobírkovou poukázku jsem vypisovala přímo na přepážce, jelikož původní mi byla pracovnicí u přepážky vrácena,že není dobírková. Pak mi byl potvrzen podací lístek a já čekala na dobírku v částce 461,- Kč.
Peníze jsem neobdržela a 16.7.2013 jsem na poště podala reklamaci.
22.7.2013 pošta doručila oznámení o výsledku reklamačního řízení s vyjádřením, že dobírková poukázka byla chybně vyplněna a dobírková částka byla vyplacena adresátovi zásilky.
Poukázku jsem neviděla a tudíž to nemohu posoudit. Dle mého názoru by pracovník pošty měl dobírkovou poukázku zkontrolovat a případné chyby sdělit okamžitě, obzvlášť, když bylo jasné, že nemám s touto formou odesílání zboží zkušenosti. S tímto vyjádřením jsem se nechtěla spokojit a 24.7.2013 jsem na Českou poštu v Brandýse n/L poslala doporučeně nesouhlas s vyřízením reklamace. Bohužel nereaguje ani pošta ani adresátka zásilky, která neoprávněně hotovost přijala.
Reklamace č. 167/13
Jelikož výše popsanou situaci považuji za pochybení ze strany pošty, žádám o kladné vyřízení reklamace a vyplacení částky 461,- Kč.
|
Tweet |
V případě, že je odeslána zásilka na dobírku, vyplňuje se zde i adresa příjemce platby. Pokud byla mylně vyplněna a adresát jej přijal, aniž by na to upozornil, bezdůvodně se obohatil na úkor odesílatele dle § 451 občanského zákoníku.
Bohužel Česká pošta, s.p. na výzvy k reakci na podané stížnosti nereagoval. Vzhledem k tomu, že služba mimosoudního řešení sporů je založena na principu dobrovolnosti, nelze stížnost v rámci služby VašeStížnosti.cz úspěšně vyřešit.
Spotřebitel by se musel svých nároků domáhat přímo vůči Česká pošta, s.p., prostřednictvím soudního řízení nebo u Českého telekomunikačního úřadu.
V tomto případě, pokud je adresát známý, je možné vymáhat soudní cestou částku po něm.
Hodnocení: