Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dnes mi paní volala že mi díky odpovědi na anketu pošle dárek holící strojek,zaplatím jen poštovné a balné 129 Kč,já mám po noční tak jsem ji vše odsouhlasila,pak mi došlo co jsem učinila a balíček chci neprodleně zrušit,na tel. číslo se nemůžu dovolat.Prosím o radu jak mám zrušit balíček aby mi ho neposlali a moje údaje vymazali?
holící stojek
NEPOSÍLAT BALÍČEK A ZRUŠIT ÚDAJE O MĚ..
|
Tweet |
V daném případě zřejmě spotřebitelka uzavřela smlouvu po telefonu se společností Westerfield International AG. Jelikož se jedná o kupní smlouvu uzavřenou prostřednictvím telefonu, má právo od ní odstoupit v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Občanský zákoník ukládá spotřebiteli lhůtu pro odstoupení ve výši 14 dnů od převzetí první dodávky zboží. V tomto případě však doporučujeme postupovat bez zbytečného odkladu a písemně (doporučeně a s dodejkou) zaslat odstoupení od objednávky učiněné po telefonu nejlépe ihned, ještě před převzetím zboží, a to na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Odstoupit lze totiž podle výkladu evropské směrnice o právech spotřebitelů ještě před převzetím, a proto není důvod otálet. Kopii odstoupení si uschovejte.
Když podnikatel obdrží odstoupení, lze předpokládat, že holítka ani nebude zasílat. Mnohdy se však stává, že je spotřebitelům první balíček doručen i přesto, že ještě před tím odstoupili od smlouvy. Důvodem je to, že se holítka zasílají z centrálního skladu a jejich doručování trvá delší dobu. Je tedy možné, že se podnikatel nestihne seznámit s odstoupením ještě před jeho odesláním.
Pokud by přesto první balíček přišel, doporučujeme fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě a jen poštovné. Spotřebitel pouze zašle holítka na výše zmíněnou adresu a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, a přiloží kopii odstoupení.
Kdyby však přišel ještě druhý balíček, prokazatelně dlouhou dobu od odstoupení a vrácení prvního balíčku s kopií odstoupení, bude se na něj hledět jako na neobjednané plnění. To nemá spotřebitel povinnost hradit, a ani vracet na své náklady nebo o tom podnikatele vyrozumět.
Spotřebitelka může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.