Společnost


MANGO (CZ) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11192Nevrácení poštovného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.06.2016, před 9 lety

Jitka Zaoralová

Znění stížnosti

30.5.2016 jsem na prodejně vrátila ve čtrnáctidenní lhůtě kabelku Mango. Peníze mi přišly poměrně brzy, ale bohužel bez poštovného. Do společnosti jsem psala mail s upozorněním, že na poštovné mám ze zákona nárok - bez reakce. Poté jsem volala přímo do společnosti, kde mi byla sděleno, že mají v podmínkách uvedeno, že poštovné nevrací (poštovné prý vrací pouze při vadě na zboží). Na moje upozornění, že nemohou mít podmínky v rozporu s českými zákony mi paní sdělila, že mi vyjádření pošle do mailu. Do dnešního dne však nic nepřišlo.
Podotýkám, že se jedná o poštovné uhrazené při zakoupení předmětu. Vrácení zboží proběhlo osobně.


Produkt

Kabelka Mango, Pedro C (499,- Kč + 150,- poštovné)


Požadované řešení

Vrácení poštovného ve výši 150,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2016 15:20, před 9 lety

Podle § 1832 občanského zákoníku odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení. Prodejce se souhlasem spotřebitele může vrátit peníze jinak, ale nesmí tím spotřebiteli vzniknout další náklady, nebo stejným způsobem, jakým je od něho získal.

Prodejce však nemusí vracet spotřebiteli jím zaplacené náklady na dodání zboží od prodejce ke spotřebiteli ve výši, která převyšuje nejlevnější nabízený způsob dodání. Myslí se tím z nabídky toho konkrétního prodejce a nelze to zaměňovat s možností osobního odběru, která není dodáním v pravém slova smyslu. Náklady s vracením zboží zpět prodejci při odstoupení vždy nese spotřebitel, ledaže by jej o tom prodejce neinformoval.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2016 22:52, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.