Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#11199Nepřijetí reklamace prodejcem

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.06.2016, před 9 lety

Jiří Moravec

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 5.7.2013 jsem si u této společnosti zakoupil mobilní telefon značky Apple iPhone 5 16Gb. Dne 2.5.2015 jsem telefon reklamoval po prvé s krabičkou a veškerým příslušenstvím. Tato reklamace byla vyřízena výměnou "whole unit" kdy mi bylo prodejcem sděleno že se jedná o výměnu telefonu servisem (český servis).

Dnes tj. 18.6.2016 na pobočce Černý most jsem se telefon pokusil dát do reklamace znovu pro jinou závadu (přehřívá se tak, že se telefon sám vypne, vypadávají hovory a dále se zasekává). Prodejce telefon do reklamace nepřijal s odůvodněním, že mi již skončila záruční lhůta. Dále mi prodejcem bylo sděleno, že se mám obrátit na český servis, který prováděl předešlou opravu. Dále mi prodavačem bylo při ústním jednání sděleno "kolega to podělal", když detailněji nerozepsal způsob vyřízení předchozí reklamace. Což ale není moje chyba. Telefon po první reklamaci jsem obdržel nový a zabalený ve folii se starým příslušenstvím.

Domnívám se, že výměna "whole unit" znamená výměna za nový kus a tím pádem vzhledem k uzavření původní kupní smlouvy dle platnosti starého OZ ode dne výměny běží nová záruční lhůta 24 měsíců.

Můžete mi prosím potvrdit, že má snaha učinit reklamaci byl oprávněná a prodejce pochybil, když zboží do reklamace nepřijal.


Požadované řešení

Vzhledem k jednání prodejce požaduji vrácení peněz (odstoupení od kupní smlouvy), nebo řádnou záruční opravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2016 10:48, před 9 lety

Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Podle § 627 odst. 1 občanského zákoníku se záruční lhůta prodlužuje pouze o dobu, po kterou spotřebitel nemohl zboží, z důvodu reklamace, používat. Pokud však dle § 627 odst. 2 občanského zákoníku dojde k výměně zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.

Bylo-li tedy zboží vyměněno za nové, začala od vyřízení reklamace běžet nová 24 měsíční záruční doba. Pokud byla vyměněna pouze součástka, vztahuje se tato nová záruční doba pouze na tuto součástku. Z popisu stížnosti však vyplývá, že vadná věc byla vyměněna za novou (whole unit). Prodávající v takovém případě stále odpovídá za vady na tomto produktu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.7.2016 10:27, před 9 lety

Dobry den,
za vzniknutu situaciu sa ospravedlnujeme a stotoznujeme sa s vyjadrenim spolosnosti dTest a plne plati, ze odo dna prevzatia tovaru po oprave/swap kedy doslo aj k zmene IMEI plynie na tovar nova riadna zarucna doba.

Preto Vas prosim o opatovnu navstevu predajne Cerny Most, kde Vam tovar Apple iPhone 5 16Gb, IMEI: 013714003100956 bude riadne prijaty do reklamacného konania ako vytknutie vady tovaru riadne v zarucnej dobe.

Vybavenie reklamacie bude v sulade s odbornym posudenim vady osobou na to sposobilou, tj. autorizovanym servisnym strediskom znacky kde Vami zadanú vadu posudia vramci zárucnej doby a nasledne Vas predajna Cerny most vyzve na ukoncenie reklamacneho konania.

dakujem

s pozdravom

Ingrid Weintragerova

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.7.2016 11:00, před 9 lety


Jiří Moravec

Dobrý den,
velice děkuji za pozdní reakci, ač je již prvotní problém vyřízen přijetím výše uvedeného telefonu do řádné opravy dne 20.06.2016, který jsem si vyzvedl vyměněný za IMEI 013728003529790 dne 30.6.2016. Při předávání telefonu mi bylo pracovníky sděleno, že se jedná o nestandardní situaci a, že telefon již je po záruce. Nic méně jsem je upozornil, ke skutečnosti kdy byla mezi mnou a Vaší společností uzavřená kupní smlouva a dále se řídí dle starého OZ.

Dne 11.7.2016 jsem byl nucen dát opět telefon do reklamačního řízení pro některé již z dříve uvedených reklamovaných vad (přehřívání a zasekávání telefonu, které nastalo od prvního přehřátí, dále pro nedostatečnou výdrž baterie cca 2 hodiny od nabití). Na Vaší prodejně jsem se opět setkal s neznalostí Vašich pracovníků, nicméně telefon převzali do reklamace. Toto je již třetí reklamace stejných vad ač na jiném zařízení od uzavření kupní smlouvy. Ani opravený (vyměněný telefon) nevykazuje funkční standart jako původní telefon při koupi, mohu se jen domnívat, že toto muže být způsobeno využitím repasovaných telefonů (holandský appstore při prvním spuštění a nastavení vyměněného telefonu).

Jsem velice zvědav na způsob vyřízení třetí reklamace. Produkty Apple si kupuji od řady iPhone 3GS a několika iPodů a nikdy jsem podobný problém nemusel řešit.

Obracím se na dTest s dotazem jaké možnosti má společnost Electro-word s řešením třetí reklamce stejné vady.


S pozdravem

Jiří Moravec

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2016 11:43, před 9 lety

Jedná-li se o 3. stejnou vadu po opravě, je možné od kupní smlouvy odstoupit dle § 622 odst. 2 starého občanského zákoníku, protože spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-814/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.

Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.7.2016 09:03, před 8 lety

Dobry den,
záručná doba na Vaše zariadenie Apple iPhone 5 s IMEI IMEI 013728003529790 , ktoré je predmetom vybavenia (vymena za nový kus) je 24 mesiacov odo dňa prevzatia.

Aktuálne je na toto zariadenie uplatnená prvá reklamácia a to dňa 11.7.2016, ktorá bude riadne vybavená v súlade s oborným posúdením a platnou legislativou. Predajňa Vás vyzve k prevzatiu plnenia v zákonnej lehote.

Ďakujem

S pozdravom

Ingrid Weintragerová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.7.2016 12:44, před 8 lety


Jiří Moravec

Dobrý den,

Dovolím si použít komentář dtestu : Jedná-li se o 3. stejnou vadu po opravě, je možné od kupní smlouvy odstoupit dle § 622 odst. 2 starého občanského zákoníku, protože spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.

A možnosti odstoupení od kupní smlouvy bych chtěl využít i já.

S pozdravem

Jiří Moravec

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2016 10:18, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.8.2016 14:37, před 8 lety

dobry den,
zakaznik p. Moravec dňa 28.7.2016 osobne navštívil predajnu Electro World Černý Most za účelom dovybavovania. Preložil písomnu žiadosť o odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorej bolo vyhovené a zákazníkovi boli vrátené peniaze.

Odstúpenie bolo akceptované nad rámec povinnosti predajcu, nakoľko nešlo o opakovanú vadu na jednom zariadení, ktoré bolo predmetom pôvodnej kúpy.

ďakujem.

s pozdravom

Ingrid Weintragerova

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2016 15:04, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.8.2016 16:02, před 8 lety


Jiří Moravec

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, děkuji dtestu za pomoc při řešení tohoto nepříjemného problému.

Pí. Weintragerová opakovaná vada na zařízení byla. A prodejce postupoval dle platného OZ v době koupi mobilního telefonu. Dále paragraf 622 odst. 2. Vada pro kterou byl také telefon reklamován byla (telefon zamrzá a vypadávají hovory). Toto byly opakující se závady v reklamačních protokolech pro které jsem odstoupil od kupní smlouvy.


S pozdravem

Jiří miravec