Společnost


Sconto Nábytek, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:133
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 42 stížnostech.

#11210Neuznání reklamace sedací soupravy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 14 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2016, před 9 lety

Marcela Šejnohová

Znění stížnosti

Koupili jsme před rokem koženou sedací soupravu,ted se nám na jedné zadní opěrce odřela barva.Soupravu jsme ošetřovali přípravky,které nám doporučili ve scontu a tam jsme je také zakoupili.Na reklamační odd. jsme zaslali reklamační protokol s fotkami poškození,podle kterých reklamační technik zjistil,že jsme ji špatně udržovali.


Produkt

kožená sedací souprava MARCODOM


Požadované řešení

Obrátila jsem se na soudního znalce,který je ochoten přijet a sepsat posudek.Nechci vrátit peníze,se zbožím jsem jinak spokojena,žádám výměnu za stejnou popřípadě v jiné barvě.
Je nějaká možnost vyřídit tuto reklamaci bez soudu?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2016 11:44, před 9 lety

Zamítnuté reklamaci se může spotřebitelka bránit vyjádřením nesouhlasu s vyřízením reklamace, popř. novým uplatněním reklamace, kdy prodávajícího spotřebitel bude informovat o tom, že zboží používal v souladu s jím poskytnutým návodem o používání věci. Pokud měla být sedačka udržována speciálním způsobem, byl by prodávající povinen spotřebitele o tom řádně informovat, dle § 9 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud by takové informace neposkytl, šlo by to k jeho tíži a za způsobené vady by odpovídal.

Nebude-li prodávající ochotný na přezkoumání reklamace přistoupit, jelikož se jedná o proces, který není vymezen zákonem, nebo reklamaci opět zamítne, je možné rozporovat zamítnutí reklamace prostřednictvím znaleckého posudku. Soudního znalce může spotřebitel vyhledat na www.justice.cz, kde jsou znalci seřazení podle jednotlivých kategorií. Každý znalec poskytuje své služby za odlišných podmínek, doporučujeme tedy znalce před pořízením znaleckého posudku kontaktovat a žádat od nich tyto informace.

Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Vypracovaný posudek je třeba zaslat nebo předat osobně prodejci a uschovat si dobře jeho originál. V případě, že bude posudek zasílán poštou, doporučujeme učinit tak doporučeně a s dodejkou. V dopise spotřebitel vyzve prodejce, aby reklamaci uznal a uhradil cenu znaleckého posudku, zároveň je třeba určit mu pro to lhůtu. Pokud to v ní neučiní, lze se obrátit na Českou obchodní inspekci. Konkrétně na jejich Mimosoudní řešení sporů, které je možné nalézt na adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.6.2016 12:27, před 9 lety

Dobrý den,
nejprve bych rád uvedl na pravou míru zavádějící infomrace dTestu. Uplatnění nové reklamace na již vyřízenou reklamaci totožného výrobku a totožné vady nemá prakticky žádný význam, pokud byla již reklamace jednou vyřízena je dost složité hledat právní oporu v takovém počínání = uplatňování reklamace na již vyřízenou reklamaci. Vyjádření nesouhlasu nemá rovněž žádnou zákonnou oporu, byť se mu nebráníme a vždy v takových případech byla reklamace postoupena vyššímu vedení výrobce nebo SCONTO NÁBYTKU. Rozporování znaleckým posudkem je v dnešní době velice složité, protože už byly zaznamenány monhé případy, kdy soudí znalec pracuje "na objednávku" a do posudku napíše to, co se druhé straně hodí, případně i posuzuje výrobky, pro jejichž posuzování nemá soudní zmocnění dané rozhodnutím o jmenování soudním znalcem. Ve většině případů je vyhotovován "protiposudek" druhé strany a ve věci musí rozhodnout až soud. Takže znalecký posudek sám o sobě něříká, že ho prodávající musí akceptovat a že je jasným nástrojem pro možnost odstoupení od kupní smlouvy.
Co se týká samotné reklamované "vady". Dle zaslané fotodokumentace se jedná o lokální místo (cca 6x4 cm) na spoji opěráků sedací soupravy, které spíše vypovídá o odstraňování nějakého ušpinění nešetrným způsobem. Pokud by byla sedací souprava ošetřována nějakým nevhodným čisticím prostředkem (např. s vysokým obsahem rozpouštědel), projevilo by se to plošně ne takto lokálně. Bohužel tedy v tomto případě musíme trvat na zamítnutí reklamace.
S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.6.2016 12:57, před 9 lety


Marcela Šejnohová

Chápu reakci společnosti, ale za svým tvrzením, že sedačka byla ošetřována pouze prostředkem na to určeným, si stojím. Pokud bych použila chemikálii poškozující barvu, nebyl by flek jen na jednom místě.Nechápu jak se dá toto posoudit podle fotografie, navíc rozměry vady jsou podstatně menší, a žádám společnost, aby toto prošetřil reklamační technik na místě.
Vzhledem k tomu, že sedačka stála skoro 40 000kč a mi nezbude než se obrátit na soudního znalce.
Přikládám foto vady

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2016 08:37, před 9 lety

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Mimo to má také spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Kompletní seznam soudních znalců naleznete na www.justice.cz. Znalci jsou zde rozděleni podle místa, kde sídlí, a podle oboru, kterým se zabývají.

Každý soudní znalec je vázán přísnými pravidly, stanovenými zákonem č. 36/1967 Sb., o soudních znalcích a tlumočnících. Za úmyslně nepravdivý a nesprávný znalecký posudek by pak takovému znalci hrozilo trestní stíhání.

Není-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, jelikož prodávající předložený znalecký posudek nepovažuje za dostatečně prokazatelný, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo. V takovém případě doporučujeme spotřebitelce vzít si advokáta.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.7.2016 14:37, před 9 lety

Dobrý den,

na svém, výše uvedeném stanovisku i nadále trváme stejně jako na jeho odůvodnění. Co se týká vyjádření dTestu, dále ho nekomentuji, jelikož mi není jasné, z jakého titulu např. znalecký posudek určuje, že reklamace nebyla vyřízena včas - viz "nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas".
S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.7.2016 19:34, před 9 lety


Marcela Šejnohová

Společnosti jsme odeslali nesouhlas s vyjádřením k reklamaci a žádáme aby reklamační technik posoudil závadu na místě. Nesouhlasím s posouzením poškození jen z fotografií. Pokud tomu tak nebude, obracím se na soudního znalce, kterého jsem již kontaktovala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2016 19:18, před 9 lety

Zákon neukládá prodávajícímu povinnost, jak by měl při vyřizování reklamace postupovat. Pokud tedy prodávající vadu posuzuje pouze z fotografií, nejedná protizákonně. Prodávající je však povinen vyřídit reklamaci do 30 dní od jejího uplatnění, nedohodne-li se se spotřebitelem na delší lhůtě. Pokud by tedy znalecký posudek prokázal, že vada nebyla během této lhůty odstraněna (vytýkaná vada přetrvává i po vyřízení reklamace), jednalo by se o podstatné porušení kupní smlouvy, neboť reklamace nebyla vyřízena včas (titulem pro odstoupení od smlouvy je porušení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele).

Znalecký posudek sám o sobě není závazný, na čí straně leží právo rozhoduje soud. V případě soudního sporu je však znalecký posudek silným a přesvědčivým důkaz, ke kterému soud při svém rozhodování přihlíží (soud je vázán zásadou volného hodnocení důkazů).

Bylo-li již o reklamaci rozhodnuto, ale spotřebitelka s rozhodnutím prodávajícího nesouhlasí a ani znalecký posudek v její prospěch prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset svého práva domáhat soudní cestou (nikoliv věc znovu reklamovat, jak také uvedla společnost). Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2017 15:41, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.