Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:147
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#11213Odstúpil v zákonnej 14 dňovej lehote od zmluvy zadržiavanie financií spoločnosťou echt

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 14 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2016, před 9 lety

Zdeno Kubinec

Znění stížnosti

1)kúpna zmluva uzavretá telefonicky dňa 20.4.2016
2)tovar dodaný dňa 22.4.2016 zaplatené v hotovosti 10 030,- CZK, pri prevzatí tovaru,
3)tovar drtič konárov Hecht 6173 po 10 min. prevádzky prestal drtiť konáre (2 ks, hrúbky 2 cm) - motor bežal ale drtiaci mechanizmus sa neotáčal,
4)tovar - drtič konárov - reklamovaný dňa 25.4.2016 a z dovodu nespoľahlivosti oznámené predávajúcemu odstúpenie od zmluvy v zákonnej 14 dňovej lehote,
5)predávajúci si prevzal tovar po niekoľko násobnej telefonickej urgencii dňa 4.5.2016
6) 27.5.2016 ponuka na opravu - neakceptovanie záruky na tovar. Ponuka nebola akceptovaná zo strany kupujúceho.
7) 30.5.2016 kupujúci telefonicky kontaktoval predávajúceho a upozornil ho na nezákonnosť jeho konania a porušenia niekoľkých ustanovení občanského zákonníka,
8) 31.5.2016 bola zaslaná predávajúcim dohoda o započítaní závazku, ktorá bola jednostranne vypracovaná firmou Hecht motors s.r.o.

Nakoľko dňa 25.4.2016 som v zmysle ustanovenia § 1829 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákonníka (ďalej len "občanský zákoník") odstúpil v zákonnej 14 dňovej lehote od zmluvy neakceptujem Váš návrh na vzájomné započítanie záväzkov a pohľadávok, nakoľko v zmysle § 1832 občanského zákonníka: vráti podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozdeji do čtrnácti dnú od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetne nákladú na dodání, které od neho na základe smlouvy přijal stejným zpúsobem. V zmysle ustanovenia § 1833 občanského zákonníka spotrebitel odpovída podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v dúsledku nakladání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Nakolik nebylo se sbožím nakládáno jinak jak je s ním nutno nakládat, neakceptujeme Vámi sníženou hodnotu zboží.


Produkt

HECHT6173 Drtič motorový


Požadované řešení

Vyplatenie celej dlžnej čiastky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2016 11:56, před 9 lety

Jelikož kupní smlouvy byla uzavřena prostřednictvím telefonu (tedy za pomoci prostředku umožňující uzavřít smlouvu distančním způsobem), má spotřebitel právo od této smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že kupující nemá možnost se se zbožím fyzicky seznámit, jako tomu je běžné v kamenné prodejně.

Právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu však není neomezené. Pokud spotřebitel věc používá v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčnosti zboží, odpovídá spotřebitel za snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat jej jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně. Například oděv by si měl spotřebitel jen vyzkoušet a nesměl by jej nosit. Byla-li věc již užívána, má prodávající právo odečíst si z přijatých peněžních prostředků přiměřenou částku, o kterou byla snížena hodnota zboží.

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.

Vadnou věc je tedy vhodné reklamovat. Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci, prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz. Bude-li spotřebitel se svou reklamací úspěšný, může také žádat náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva z vadného plnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2017 15:44, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.