Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Již od ledna 2016 bojuji s reklamacemi notebooku koupeného v Alza.cz a.s. K Vánocům 2015 jsem dostala notebook Lenovo z tohoto obchodu. Již při prvním spuštění nefungoval. Moje mamka ho tedy nesla ještě ve 14 denní lhůtě zpět do obchodu. Když zjistila, že pán před ní reklamoval ten samý notebook, vyměnila ho za jiny. Bylo jí řečeno, že jsou parametry srovnatelné. Ne jen že parametry neodpovídaly původnímu notebooku, ale také pořádně od začátku nefungoval. Bohužel se ke mně dostal víc jak po 14 dnech. Jednalo se o HP ProBook 470 G2. Již při prvním nahrání používaných programů přestal pořádně chodit a strašně zpomalil. Nesli jsme ho k reklamaci. NTB přeinstalovali a já po opětovném nahrání programů zjistila, že je stejná situace. Tak jsme ho reklamovali po druhé. Měla jsem podezření, že přístroj zpomaluje HP Security. Ten je ale potřebný pro to, aby fungovalo zabezpečení přes otisk prstů. Když se vrátil počítač z druhé reklamace, zjistila jsem, že právě tento program chybí. Takže 3. reklamace. Když se NTB vrátil nedal se v programu nainstalovat otisk prstů, takže nebylo možné používat čtečku otisků prstů. Tato reklamace mi nebyla uznána. Prý se jim závada neprojevila. Takže jsme to reklamovali ještě jednou, tentokrát jsme s tím zašli přímo na prodejnu. Tam nám automaticky prodavač nabídl výměnu za jiný produkt. To jsme nechtěli,protože od nejbližší Alzy bydlíme hodinu cesty a je pro nás tyto reklamace problematické absolvovat. Chtěli jsme si NTB koupit v místě bydliště. Na prodejně se závada projevila, ale reklamující pracovník to nenapsal do reklamačního protokolu a reklamaci nám opět zamítli. NTB jsme do této chvíle vůbec nepoužívali. Pořád se jen reklamuje. Nepřijde mi normální, že u 4. reklamce se stejná závada neprojeví právě jen servisnímu technikovi a přitom je možnost bez problémů vzít si produkt nový. Po skušenostech s 2 notebooky jsem rozhodnuta, že u této firmy si už nic kupovat nebudu. Přijde, že reklamce nejsou uznány, abychom nemohli dostat zpět peníze. Při koupi bylo dokoupeno i pojištění prodloužené záruky. Bylo mi řečeno, že pokud dojde do roka díky reklamacím odstoupení od smlouvy, budou nám muset vrátit peníze i za toto pojištění.
Nicol Krčmářová
Ústí nad Orlicí
Notebook HP ProBook 470 G2
vrácení peněz
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Bude-li od kupní smlouvy odstoupeno, ruší se také všechny smlouvy na kupní smlouvě závislé, tedy i pojistná smlouva.
Hodnocení:
Komentář: Reklamace nakonec byla kladně vyřízena k mé spokojenosti díky pracovníkům prodejny v LBC. Byli velice vstřícní. Člověk, který s námi sepisoval reklmaci se opět do NTB na závadu podíval a když zjistil, že závada je zde pořád, ihned nám vrátil peníze se slovy, že to bude se servisem řešit.