Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#11214Po několikáté neüznaná poslední reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2016, před 9 lety

Krčmářová Nicol

Znění stížnosti

Již od ledna 2016 bojuji s reklamacemi notebooku koupeného v Alza.cz a.s. K Vánocům 2015 jsem dostala notebook Lenovo z tohoto obchodu. Již při prvním spuštění nefungoval. Moje mamka ho tedy nesla ještě ve 14 denní lhůtě zpět do obchodu. Když zjistila, že pán před ní reklamoval ten samý notebook, vyměnila ho za jiny. Bylo jí řečeno, že jsou parametry srovnatelné. Ne jen že parametry neodpovídaly původnímu notebooku, ale také pořádně od začátku nefungoval. Bohužel se ke mně dostal víc jak po 14 dnech. Jednalo se o HP ProBook 470 G2. Již při prvním nahrání používaných programů přestal pořádně chodit a strašně zpomalil. Nesli jsme ho k reklamaci. NTB přeinstalovali a já po opětovném nahrání programů zjistila, že je stejná situace. Tak jsme ho reklamovali po druhé. Měla jsem podezření, že přístroj zpomaluje HP Security. Ten je ale potřebný pro to, aby fungovalo zabezpečení přes otisk prstů. Když se vrátil počítač z druhé reklamace, zjistila jsem, že právě tento program chybí. Takže 3. reklamace. Když se NTB vrátil nedal se v programu nainstalovat otisk prstů, takže nebylo možné používat čtečku otisků prstů. Tato reklamace mi nebyla uznána. Prý se jim závada neprojevila. Takže jsme to reklamovali ještě jednou, tentokrát jsme s tím zašli přímo na prodejnu. Tam nám automaticky prodavač nabídl výměnu za jiný produkt. To jsme nechtěli,protože od nejbližší Alzy bydlíme hodinu cesty a je pro nás tyto reklamace problematické absolvovat. Chtěli jsme si NTB koupit v místě bydliště. Na prodejně se závada projevila, ale reklamující pracovník to nenapsal do reklamačního protokolu a reklamaci nám opět zamítli. NTB jsme do této chvíle vůbec nepoužívali. Pořád se jen reklamuje. Nepřijde mi normální, že u 4. reklamce se stejná závada neprojeví právě jen servisnímu technikovi a přitom je možnost bez problémů vzít si produkt nový. Po skušenostech s 2 notebooky jsem rozhodnuta, že u této firmy si už nic kupovat nebudu. Přijde, že reklamce nejsou uznány, abychom nemohli dostat zpět peníze. Při koupi bylo dokoupeno i pojištění prodloužené záruky. Bylo mi řečeno, že pokud dojde do roka díky reklamacím odstoupení od smlouvy, budou nám muset vrátit peníze i za toto pojištění.

Nicol Krčmářová
Ústí nad Orlicí


Produkt

Notebook HP ProBook 470 G2


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2016 14:17, před 9 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Bude-li od kupní smlouvy odstoupeno, ruší se také všechny smlouvy na kupní smlouvě závislé, tedy i pojistná smlouva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
30.6.2016 21:57, před 9 lety


Krčmářová Nicol

Hodnocení:

Komentář: Reklamace nakonec byla kladně vyřízena k mé spokojenosti díky pracovníkům prodejny v LBC. Byli velice vstřícní. Člověk, který s námi sepisoval reklmaci se opět do NTB na závadu podíval a když zjistil, že závada je zde pořád, ihned nám vrátil peníze se slovy, že to bude se servisem řešit.