Společnost


Pantour s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11220Reklamace uznána, ale částka odškodnění neodpovídá nákladům

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2016, před 9 lety

Jana Kopřivová

Znění stížnosti

Se sestrou jsme si objednaly zájezd na ostrov Kos přes společnost Pantour, s.r.o. Po příjezdu do hotelu nám bylo delegátkou sděleno, že několik hostů hotelu má žaludeční potíže, ale že se nepředpokládá, že by to bylo způsobeno např. vodou atd. Odebrali jsme se tedy všichni na večeři a druhý den ráno na snídani. Odpoledne sestra již dostala křeče do břicha, zvracení a průjem. K večeru tyto příznaky postihli i mne a několik dalších členů zájezdu. Delegátka nás odvezla do nemocnice, kde sestra s další členkou strávily jednu noc a já dvě noci, s křečemi a pod antibiotiky. Hotel odmítl uznat jakoukoliv odpovědnost a i přes to, co se nám stalo, další dny měli další hosté obdobné potíže a byli odváženi do nemocnice. Dostali jsme antibiotika a zákaz vycházení na slunce, což znemožnilo užití alespoň zbytku dovolené. Také jsme měli zaplaceno all inclusive, ale museli jsme si sami zakoupit a vařit dietní potraviny. Členové zájezdu sepsali reklamaci a předali ji cestovní kanceláři. Kancelář odmítla odpovědnost a odškodnění požadovala po hotelu. Hotel Roselands žádné odškodnění neposkytl. Pantour tedy zažádal o odškodnění přes ERV Evropskou pojišťovnu, která poskytla odškodnění 1082 Kč. Toto odškodnění považuji za směšné, jelikož nepokryje ani náklady na potraviny, které jsme si museli zakoupit, natož nějaké odškodnění za ušlé all inclusive a zkaženou dovolenou. O křečích, jaké bych nepřála ani nepříteli, nemluvě. Příčinu potíží v nemocnici nezjistili (myslím, že ani zjišťovat nechtěli), měsíc po našem odjezdu však propukla na ostrově epidemie cholery. Mohu poskytnout kopii reklamace sepsané účastníky zájezdu, zprávu z nemocnice, formulář (škodní protokol) sepisovaný pro pojišťovnu a e-mailové zprávy mezi námi a cestovní kanceláří Pantour.


Produkt

Zájezd na ostrov Kos, Marmari, hotel Roselands, 21.7.-28.7.2015


Požadované řešení

Částka, kterou jsme byli odškodněni (1 082 Kč) neodpovídá ani vynaloženým nákladům na nákup potravin, požaduji odpovídající odškodnění (nákup potravin, ohrožení na zdraví, zkažená dovolená).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2016 10:08, před 9 lety

Spotřebitel má právo zájezd, který má vady, reklamovat a k vyčíslení slev je možné použít podpůrně Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Rovněž pokud nesouhlasí s výší slevy, která byla poskytnuta ze strany cestovní kanceláře, může napsat nesouhlasný dopis. Nicméně v takovém případě už cestovní kancelář nemá povinnost na žádost dále odpovídat. Pro ně je již reklamace vyřízena.

Jestliže by se chtěl domáhat spotřebitel vyšší částky odškodnění, musel by se obrátit na soud. Ale v takovém případě doporučujeme využít služeb advokáta. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati. Promlčecí lhůta je tříletá a běží ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno u orgánu veřejné moci, tedy u soudu, poprvé.

Pořadatel zájezdu odpovídá dle § 2552 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Při porušení povinnosti, za niž odpovídá cestovní kancelář, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2016 19:45, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.