Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, reklamovala jsem kufr, který mi přišel poštou poškozený. Reklamace byla uznána a kufr mi byl poslaný opravený. Posílala jsem ho na reklamaci poštou a poslala jsem do obchodu emailem kopii podacího lístku aby mi mohly být uhrazeny náklady které mi s reklamací vznikly. Obchod na úhradu nákladů vůbec nereagoval a tak jsem ještě 2x posílala dotaz proč nereagují a stále žádná reakce. Děkuji a s pozdravem Jana Linková
reklamace číslo 1600210
požaduji úhradu nákladů, které mi vznikly v souvislosti s reklamací
|
Tweet |
Pokud spotřebitel reklamuje zboží, má právo na proplacení vzniklých nákladů, za předpokladu, že byla reklamace uznána.
Toto právo vychází z ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud tedy bude spotřebitel zboží oprávněně reklamovat (reklamace byla uznaná), má právo žádat po prodávajícím účelně vynaložené náklady. Zákon používá pojem účelně vynaložené náklady, což znamená, že prodávající musí uhradit pouze nejlevnější možný způsob dopravy/přepravy jakožto náklad, který by reklamací vznikl. Výši nákladů je třeba prokázat, což spotřebitel v daném případě učinil zasláním kopie podacího lístku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.