Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, dnes 30.5.2016 jsem na pobočce v Táboře chtěla reklamovat mobilní telefon, protože nefungovalo nabíjení. Ihned na pobočce mi byla reklamace zamítnuta, protože telefon má prasklý displej a tudíž je mechanicky poškozen. Ohradila jsem se, že displej je rozbitý už půl roku a nabíjení s ním absolutně nesouhlasí. Můj mobilní telefon byl odeslán a opravu. Dnes mi přišla informace, že i oprava byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození. Na příjemce k opravě je však od zaměstnankyně Alzy jasně uvedeno, že USB je nepoškozené a v pořádku. A slečna mi řekla, že pokud bych si nechala displej vyměnit, záruka proběhne, čímž dala jasně najevo, že displej nesouvisí s nabíjením. Nelíbí se mi jednání společnosti, vyhnout se reklamaci za každou cenu i přes nesouvisející poškození přístroje. Jak mohu postupovat dál? Kde mohu nechat prohlédnout telefon a tím dokázat, že rozbitý displej nesouvisí s poruchou nabíjení?
Děkuji
Mobilní telefon Asus zenfone C byl zakoupen 30.7.2015
Asus Zenfone C ZC451CG 8GB černý, kod NA005c5
Bezplatná oprava USB konektoru, který vede k nenabíjení přístroje.
|
Tweet |
Mechanické poškození telefonu (prasklý displej) by muselo být v daném případě příčinou reklamovaných vad telefonu spotřebitelem (nefunkční nabíjení telefonu). Prodávající má povinnost se při reklamaci vždy vypořádat s konkrétní vytýkanou vadou. Pokud prodejce reklamaci zamítne a náležitě odůvodní, má spotřebitel možnost nechat si vypracovat znalecký posudek, za pomoci kterého pak bude rozporovat zamítavé stanovisko prodejce. Seznam znalců lze nalézt na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci.
Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat. Pokud bude znalecký posudek znít ve prospěch spotřebitele, má právo namítat, že prodávající nevyřídil reklamaci řádně a z tohoto důvodu od smlouvy odstoupit. Se znaleckým posudkem je možno seznámit prodejce buď osobně, kdy doporučujeme požadovat potvrzení jeho převzetí. Při odesílání poštou je potřeba zásilku zaslat doporučeně s dodejkou.
Vážená paní Hořejší,
velmi mě mrzí vzniklé nedorozumění. V případě Vašeho telefonu se nejednalo z hlediska mechanického poškození pouze o displej. Servis ve své zprávě uvedl, že došlo k oxidaci na základní desce a LCD modulu. Základní deska má přímou souvislost s nabíjením. Mechanické poškození v podobě vniknutí tekutiny a následné oxidace je bohužel příčinou reklamované závady a z toho důvodu nebyla reklamace uznána.
Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Pokud s jeho vyjádřením nesouhlasíte, jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Nevím jak by mohlo dojít k oxidaci,když si nejsem vědoma žádného vniknutí tekutiny jak uvadite. Děláte ze zákazníků hlupaky.
Vážená paní Hořejší,
je mi velmi líto, pokud máte tento dojem, mohu Vás ujistit, že nic takového není mým záměrem. Nemohu ze své pozice jakkoliv definovat, jakým způsobem došlo k vniknutí tekutiny. Ani netvrdím, že se tak stalo s Vaším vědomím.
Směrodatný je však v tuto chvíli závěr odborného posouzení, který nevypracovává naše společnost, ale nezávislé autorizované servisní středisko.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení: