Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 19.6.2016 jsem si objednala lednici beko se zpětným odvozem starého spotřebiče, 100% jsem zaskrtla políčko zpětného odvozu, ale ejhle, dnes lednice dorazila, řešila jsem zpětný odvoz s řidičem společnosti geis, který mi lednici dovezl, jenže ten mi řekl, ze nema v papírech žádný zpětný odvoz zadán, po hovoru s dispecerem společnosti jsem tedy lednici nechala stát doma a volala na společnost alza, odkud mi přišla obratem na email odpověď, ze zpětne nelze službu provést. A teď jsem si přečetla, že nejsem první komu se to stalo, takže lidí pozor, Alza pouze slibuje, ale nesplní.
Odvoz staré lednice
|
Tweet |
Spotřebitelka má nárok na bezplatný odvoz starého spotřebiče, pokud si zakoupila u podnikatele spotřebič nový. Skutečnost, že spotřebitel požaduje odvoz starého spotřebiče, musí být sdělena prodávajícímu předem. Spotřebitelka by mohla tento svůj požadavek prokázat například prostřednictvím zaslaného potvrzení o přijetí objednávky prodejcem.
Podle zákona o odpadech poslední prodejce elektrozařízení určených k použití v domácnostech dle § 37k odst. 4 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, je povinen zajistit, aby konečný uživatel měl možnost při nákupu elektrozařízení bezplatně odevzdat ke zpětnému odběru použité elektrozařízení v místě prodeje nebo dodávky nového elektrozařízení. Poplatek si prodejce účtovat nemůže. Posledním prodejcem přitom zákon rozumí právnickou osobu nebo fyzickou osobo oprávněnou k podnikání, která bez ohledu na způsob prodeje, včetně použití prostředků komunikace na dálku (tj. přes e-shop), dodává v rámci své podnikatelské činnosti elektrozařízení konečnému uživateli. Internetový prodejce ledniček je tedy posledním prodejcem, má povinnost bezplatného zpětného odběru a lze ji na něm požadovat.
Účelem této právní úpravy je zajistit snadný zpětný odběr elektrospotřebičů.
Vážená paní Římanová,
velmi mě mrzí, pokud došlo k nesrovnalosti ve Vaší objednávce. Osobně ji pro Vás prověřím, můžete mi prosím upřesnit její číslo? Podle Vámi uvedených údajů se mi ji nepodařilo bohužel dohledat.
Předem děkuji a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Vážená paní Římanová,
velmi mě mrzí, pokud došlo k nesrovnalosti ve Vaší objednávce. Osobně ji pro Vás prověřím, můžete mi prosím upřesnit její číslo? Podle Vámi uvedených údajů se mi ji nepodařilo bohužel dohledat.
Předem děkuji a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.