Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, jako i ostatním i mě volal pán, že sem u jejich firmy měla nějakou objednávku na e-shopu, a proto mi pošle výhodný vzorek švýcarského holícího strojku pouze za poštovné 129,-. Strojek prý můžu kdykoliv vrátit bez jakéhokoliv problému, řekla sem, že ano. Strojek mi prý pošlou a hovor byl ukončen. Jelikož jsem zrovna utěšovala dítě a hovor mě překvapil neuvědomila jsem si, že to asi nebude jen tak, a že jsem si u této firmy určitě nic neobjednávala.
Objednávku jsem chtěla hned zrušit. Volala jsem proto na zákaznickou linku, kam jsem se kupodivu dovolala. Operátorka mi řekla, že objednávku zrušit nemůže, protože nemám ještě zákaznické číslo. Řekla mi, že si mám písemě poslat žádost na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Dnes jsem doporučeně s dodejkou poslala:
Chci zrušit objednávku ze dne 21.6.2016. Byla jsem kontaktována telefonicky a objednávku jsem si rozmyslela. Nechci být z vaší strany jakkoliv kontaktována, jak telefonicky, tak písemně. Nechci zasílat žádné zboží z Vaší strany ani vzorky. Objednávku ruším na základě telefonního rozhovoru s Vaší kolegyní na zákaznickém servisu.
Je to takto v pořádku? Dozvím se, že je vše zrušeno? Zásilku, kterou mi dle pána, co mi volal musím přijmout nebo je lepší nepřijímat?
Prosím o radu, moc děkuji.
Zrušení telefoní objednávky holícího stroju a další nekontaktování společností Westerfield Int. AG
|
Tweet |
V daném případě spotřebitelka uzavřela smlouvu po telefonu se společností Westerfield International AG. Jelikož se jedná o kupní smlouvu uzavřenou prostřednictvím telefonu, má právo od ní odstoupit v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Občanský zákoník ukládá spotřebiteli lhůtu pro odstoupení ve výši 14 dnů od převzetí první dodávky zboží. V tomto případě však doporučujeme postupovat bez zbytečného odkladu a písemně (doporučeně a s dodejkou) zaslat odstoupení od objednávky učiněné po telefonu nejlépe ihned, ještě před převzetím zboží, a to na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Odstoupit lze totiž podle výkladu evropské směrnice o právech spotřebitelů ještě před převzetím, a proto není důvod otálet. Kopii odstoupení si uschovejte.
Když podnikatel obdrží odstoupení, lze předpokládat, že holítka ani nebude zasílat. Mnohdy se však stává, že je spotřebitelům první balíček doručen i přesto, že ještě před tím odstoupili od smlouvy. Důvodem je to, že se holítka zasílají z centrálního skladu a jejich doručování trvá delší dobu. Je tedy možné, že se podnikatel nestihne seznámit s odstoupením ještě před jeho odesláním.
Pokud by přesto první balíček přišel, doporučujeme fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě a jen poštovné. Spotřebitel pouze zašle holítka na výše zmíněnou adresu a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, a přiloží kopii odstoupení.
Kdyby však přišel ještě druhý balíček, prokazatelně dlouhou dobu od odstoupení a vrácení prvního balíčku s kopií odstoupení, bude se na něj hledět jako na neobjednané plnění. To nemá spotřebitel povinnost hradit, a ani vracet na své náklady nebo o tom podnikatele vyrozumět.
Spotřebitelka může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.