Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U této firmy jsem si přes internet objednala boty v hodnotě 1799 Kč,zvolila jsem platbu předem na účet (nikdy předtím jsem s tím neměla žádné potíže)a čekala na objednané zboží. Nic nepřišlo. Asi po 10 dnech jsem zaslala zprávu na jejich emailovou adresu s vysvětlením, kde to "vázne", ale bez odpovědi. Po týdnu jsem to zkusila znovu tentokráte přes kontaktní formulář na jejich webových stránkách,kupodivu odepsali, kde uvádí, že odkoupili nedávno prodejnu i s internetovým obchodem a proto vše trvá a že mé zboží není skladem, tudíž mi pošlou peníze zpět. Uvedla jsem jim svůj bankovní účet, ale peníze nedošly. Znovu jsem je kontaktovala a bylo mi odpovězeno, že dotyčný(nevím, zda majitel či účetní)je na cestách a nemá s sebou certifikát na platby a peníze zašle do týdne, opět nic nedošlo. Zkusila jsem tedy volat na tel. číslo prodejny, zaměstnankyně byla sama zaskočena, že mi vrácené peníze nedošly a že vše pozjišťuje a napraví. Bohužel opět nic nedošlo. Zkusila jsem jim volat ještě asi 2x, poprvé tam "dotyčná osoba", co to má na starosti, nebyla, zanechala jsem tedy svůj mobil ať mě kontaktuje, ale nikdo se neozval. Napodruhé jsem "dotyčného" zastihla a už přiostřila, že pokud mi peníze nebudou vráceny, předám vše na Policii. Opět jen sliby a výmluva, že peníze za zboží byly zaslány původnímu majiteli a že to asi bude muset dát ze svého apod. Řekla jsem si, že zkusím ještě nějakou dobu počkat, ale bohužel dosud mi nebyly žádné peníze vráceny.Tato situace se už táhne od půlky února. Předem děkuji za ochotu.
boty Steel 10 dírkové, BLACK, vel. 37 v hodnotě 1799 Kč
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud se společnost dohodla se spotřebitelem na vrácení zaplacené finanční částky za zboží, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993).
Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.