Společnost


OK AVIATION Base, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11241Neuznaná reklamace, vada materiálu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2016, před 9 lety

Martin Luner

Znění stížnosti

Dne 29.10.2014 jsem v tomto obchodě zakoupil peněženku, která nebyla zrovna levná s předpokladem, že mi vydrží, alespoň po dobu záruční lhůty. Bohužel začátkem roku 2016, se na peněžence vyskytla vada (dle mého vada materiálu), kdy kryt na kapsičce na mince popraskal. Zboží jsem donesl k reklamaci, s tím, že reklamaci nebude problém vyřešit. Bohužel jsem byl zklamán ze strany obchodu i výrobce, kdy po několika dnech čekání se obchod vyjádřil, z odkazem na výrobce, že bez zjevného důvodu se záruka na vadu nevztahuje. Zarazil mě přístup, kdy výrobce z pouhé fotografie posoudil vadu a velice laxní přístup prodejce, který se k tomu vůbec nevyjádřil. V obchodě jsem znovu byl a požádal jsem o vyjádření zamítnutí reklamace s příslibem, že mi ji zašlou (dnešním dnem je to kolem 3 týdnů)a odpověď sem stále nedostal. V obchodě nakupuji a proto jsem velmi zklamán z této události a doufám, že se najde cesta, jak problém vyřešit.

Děkuji M. Luner


Produkt

http://www.pilotshop.cz/darky-do-100-do-250-do-500/pilot-wallet-set-darkova-sada-s-penezenkou/


Požadované řešení

Výměna


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2016 15:13, před 9 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.

Zákon neukládá prodávajícímu povinnost, aby reklamaci vyřizoval určitým způsobem. Musí ji však vyřídit řádně a včas. Je tedy na jeho zvážení, zda reklamaci posoudí podle fotografií, převozem do autorizovaného servisu, či podle popisu namítané vady spotřebitelem.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud zboží odmítne přijmout k opravě, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.6.2016 11:37, před 9 lety

Vážený pane Lunere,

v souvislosti s níže uvedenou stížností bych Vám i ostatním čtenářům chtěl shrnout průběh reklamace, zakoupené peněženky (wallet set) na naší prodejně PilotShop – Terminál 3, také za naší stranu.
Dle informace vedoucího prodejny jste dne 26.4.2016 reklamoval peněženku, která vykazovala poškození vnitřní kapsy určené pro drobné mince. Vedoucí prodejny tuto reklamaci přijal s tím, že s ohledem na charakter vady, se obrátíme přímo na výrobce, aby nám sdělil, o jaký druh závady se jedná. Pro Vaši informaci, těchto peněženek jsme od 30.7.2014, kdy jsme zahájili jejich prodej, prodali cca 130 ks. O prodeji jiných a mnohem větších evropských dealerů ani nemluvím. Doposud jsme se nesetkali s jedinou reklamací této peněženky byť jiného charakteru nebo druhu. Rovněž tak i náš výrobce. Stanovisko výrobce – zamítnutí z důvodu, že závada nemohla vzniknout v rámci běžného zacházení, jsme obdrželi hned 27.4.2016 a vedoucí prodejny Vám stanovisko sdělil telefonicky, načež jste si pro poškozenou peněženku přišel 5.5.2016. Poté jste někdy v druhé polovině května zavítal k nám na prodejnu opět s tím, že požadujete oficiální vyjádření výrobce k Vaší zamítnuté reklamaci. Toto prohlášení jsme Vám zaslali 31.5.2016 na hlavičkovém papíře našeho výrobce (viz. příloha). Historii emailu máme uloženou v odeslané poště. S výrobcem této značky máme jen ty nejlepší zkušenosti a velice přátelské vztahy. Výrobce je velkorysý a jakékoliv rozumné problémy řeší obratem v náš prospěch a ve prospěch zákazníka. Ale i výrobci jde o princip. Mrzí nás tedy, že tato reklamace neproběhla dle Vašich představ.

S pozdravem,

Miloš Dermišek - jednatel

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2016 09:21, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2016 12:06, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.