Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 20.9.2014 jsem na výstavě v Litoměřicích zakoupil již smontovaný křovinořez Hecht 154.Zdůrazňuji smontovaný, jelikož právě toto je předmětem mého sporu s firmou Hecht.Loni na podzim jsem zjistil, že je potřeba vyměnit vyžínací hlavu.Objednal jsem na pobočce v České Lípě novou a požádal prodejce o pomoc s výměnou, jelikož se mi tu starou nepodařilo demontovat.Prodavači se taktéž nepodařilo hlavu demontovat a sdělil mi, že to předá servisnímu technikovi.Sepsali jsme reklamaci a po cca14-ti dnech mi bylo sděleno, že oprava je hotová a že bude stát 270,-Kč.Nic bych nenamítal, kdyby důvodem oné částky nebyl chybějící díl tzv.unašeč.
Evidentně nebyl v křovinořezu už v době prodeje, jelikož ho nelze nijak samovolně ztratit.Odmítl jsem reklamaci převzít a obrátil se na vyšší level v Hechtu na p.V. Právě jím mi bylo mi bylo potvrzeno, že postup českolipské pobočky Hechtu byl podle něj správný,že na reklamaci nárok nemám a že díly, které v zakoupeném křovinořezu chyběly, si musím zaplatit.
Vzhledem k tomu, že v minulosti jsem se u firmy Hecht setkal s podobnou situací,kdy se bránili uznání reklamace zadřeného motoru stejně vehementně a neoprávněně jako v tomto případě.
Tenkrát sice reklamaci neuznali, ale alespoň opravili zadřený motor.
Křovinořez Hecht 154
Omluva + bezplatné vyřízení reklamace.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Nebyla-li dodána k věci součástka, která dodána být měla, vykazuje předmět kupní smlouvy vady. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu. V daném případě však může být složité prokázat, že zboží nebylo při převzetí kompletní. Jako důkazní prostředek by mohla posloužit kupní smlouva (nebo doklad o zaplacení), na které by mohlo být uvedeno, zda zboží bylo zakoupeno včetně všech součástek (pokud kupní smlouva neuvádí jinak, má se za to, že zboží bylo v době prodeje kompletní), a návod, který by mohl zase prokázat, že součástku není možné vyjmout bez odborných znalostí.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.