Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#11247Hra České pošty na doručení zásilky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

16 hodin 13 minut

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2016, před 9 lety

Ladislav Bača

Znění stížnosti

Vážení,
rád bych se dozvěděl něco bližšího o vtipné hře České počty zvané pokus o doručení zásilky. Již nejméně pětkrát za poslední půl rok jsem zaznamenal tzv. pokus České pošty o doručení zásilky. Nejdříve přijde jedno nebo dvě upozornění SMS, že už se zásilka blíží, snad aby byl adresát ve střehu, a pak nic. Teda přijde zase SMS, že se pokus doručení nezdařil. Manželka mi už několikrát vyčinila abych opravil zvonek a kameru, že chudák Česká pošta se zase nedozvonila. Zkontroloval jsem signalizační zařízení na našem domě a neshledal jsem žádnou závadu, a tak jsem si dnes dával výjimečný pozor, protože zásilka podle upozorňovacích SMS se rychle blížila k našemu domu. Celý den pracuji venku před domem na úpravě předzahrádky a pořád jsem ve střehu, abych tu obětavou Českou poštu nepromeškal. Ale marně, už tu mám zase SMS, že pokus o doručení zásilky DR1193597214U nebyl úspěšný. Je to pech, kromě jednoho poštovního holuba jsem nic neviděl. Ale hra je to dobrá, vtipná, jenom znát pravidla. Doufám, že mi je brzy doručíte, už nyní jsem ve střehu a hlídám SMS.
Váš zákazník a obdivovatel
Ladislav Bača
Hronětická 218, 190 15 Praha 9


Požadované řešení

Je třeba nasadit více holubů, to prý se v minulosti osvědčilo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2016 10:26, před 9 lety

V případě služby balík do ruky si zákazník zaplatí službu, u které dle deklarovaných vlastností této služby očekává, že Česká pošta doručí balík přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště.

Pokud však zákazník nalezne výzvu ve schránce, přestože byl po celou dobu na udané adrese, může podat na příslušné poště reklamaci vadného dodání.

Odesílatel si může vyžádat telefonicky informaci o dodání nebo důvodu uložení zásilky. Pokud nebyl balík ještě doručen, reklamovat dodání by měl odesílatel. Bude-li reklamace shledána oprávněnou, má právo na vrácení části ceny služby ten, kdo ji podniku uhradil, tedy standardně odesílatel, který může rozhodnout o tom, že částka má být vyplacena jiné osobě.

Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma. Děje-li se však tento způsob doručování balíků do ruky opakovaně, doporučujeme podat současně i podnět Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly, neboť tento dozorový orgán má oprávnění k státnímu dohledu nad poskytováním poštovních služeb a může při zjištěném pochybení ukládat i citelné pokuty. Český telekomunikační úřad, působí jakožto nadřízený orgán České pošty.

Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.

Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.