Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
Obracim se na Vas ohledne meho problemu s mezinarodnim prevodem penez (USD) z Ceske republiky na Ukrajinu skrz Air Bank. V podminkach prevodu nebyly uvedeny zadne specialni pozadavky a byl jsem informovan, ze poplatek bude 22 USD.
Vyplnil jsem udaje prijemce a nechal penize poslat. Castka byla okamzite strhnuta z meho uctu spolecne s poplatkem dne 19. Dubna.
22. Dubna jsem byl informovan, ze "partnerska banka" v USA si vyzadala dodatecne udaje o adrese prijemce, aby dokoncila transfer. Jelikoz jediny chybejici udaj bylo PSC, tento chybejici udaj jsem poskytnul na druhy den.
Nasledne se na me Air Bank obratila (28. Dubna) s tim, ze "partnerska banka" vyzaduje scan obcanskeho prukazu prijemce, protoze povazuji Ukrajinu za "rizikovou zemi". Rovnez me informovali, ze muzu pozadat o vraceni peneze, ale to bude stat dalsich 30 USD navic. Pozadal jsem o vraceni penez, ale nasledne jsem byl informovan (16. Kvetna), ze "partnerska banka" odmitla poslat prostredky zpet, dokud nebude poskytnut scan obcanskeho prukazu.
Po dalsich nekolika telefonatech a mailech byly penize vraceny, ovsem se soucastnym kurzem, bez uroku a se zauctovanym poplatkem.
Situaci jsem se snazil dale resit, ale bylo me receno, ze poplatek je ospravedlnitelny, vse bylo v souladu s internimy predpisy banky a ze banka neruci za doruceni, nybrz pouze za odeslani penez z uctu.
Castky jsou nasledujici:
Odchozi platba - 600 USD (14621,40 CZK) - 19.04.2016
Vracena platba - 600 USD (14287,20 CZK) - 01.06.2016
Poplatek - 22 USD (536,12 CZK) - 19.04.2016
Dekuji za Vas nazor.
Transfer hotovosti do zahranici
Rada o moznosti navraceni poplatku
|
Tweet |
Byla-li platba uskutečněna z účtu, který není veden v měně, ve kterém byla platba provedena, je možné, že mohla být vrácena nižší částka. Důvodem je kurz měn, který byl v období od uskutečnění platby a vrácení platby rozdílný (nedošlo k bezdůvodnému obohacení, neboť byla vrácena stejná částka v USD).
Pokud by si společnost účtovala jiný poplatek, než který byl ve smlouvě o účtu sjednán, je vhodné jej reklamovat a žádat jeho navrácení (reklamační řád společnosti je možné vyhledat na webové adrese www.airbank.cz/cs/vse-o-air-bank/dokumenty/povinne-informace/reklamacni-rad-dle-11-odst-5-zob/Contents/0/94D88347C7DF6A72162A35F8C07E3A63/resource.pdf).
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, může podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory při poskytování platebních služeb. Navíc řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.