Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#11257Let QS 1149 Rhodos - Praha

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

18 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.06.2016, před 9 lety

František Dupkala

Znění stížnosti

Dobrý den.

Obracím se na vás z důvodu požadavku kompenzace za nestandardní letecko-autobusovou dopravu z letiště Rhodos na letiště Václava Havla, dne 17.6.2016, let č. QS 1149 Rhodes – Prague.

Jak asi víte, letadlo Boening 736 se 2x pokusilo vzlétnout a vzhledem k technické závadě jsme se museli přemístit zpět do prostoru letiště. Po cca 2 hodinách bez informací jsme byli vyzváni k nástupu do letadla Airbus 320 které nás dopravilo na letiště Brno, odkud nás autobus převezl na letiště do Prahy v cca 23:40 hod., namísto plánovaného příletu letadlem v 18:20 hod.

Nechci tímto poukazovat na stres z nezdařených startů a na čas strávený v dopravních prostředcích a na letišti Rhodos, kdy během celé doby chyběly nejen informace. Nicméně se domnívám, že nárok na kompenzaci tímto vznikl.


Požadované řešení

Finanční kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2016 14:01, před 9 lety

Práva cestujících v letecké dopravě jsou upravena nařízením ES č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů. Práva plynoucí ze zpoždění letu jsou upravena v čl. 6 nařízení. Jsou vázána na délku trasy a dobu zpoždění.
V případě délky zpoždění o tři hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů má dopravce povinnost zajistit cestujícím stravu a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době (pro lety neuvedené platí čtyři hodiny a více). Dopravce je také povinný zajistit cestujícím uskutečnění 2 telefonních hovorů, případně zaslání elektronické pošty.
Nárok na finanční odškodnění při zpoždění letu dovodil při svém rozhodování Soudní dvůr EU. Tento nárok vzniká, pokud cílové destinace dosáhnete se zpožděním 3 hodiny a více.
Výše odškodnění je také odvislá od délky trasy a nárok na odškodnění nevzniká v případě, že ke zpoždění došlo z důvodu tzv. vyšší moci.
Cestující má nárok na náhradu ve výši:
a) 250 eur u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů;
b) 400 eur u všech letů ve Společenství delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů;
c) 600 eur u všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b).
Stížnost je nutné adresovat přímo dopravci. V případě, že dopravce neodpoví do 6 týdnů, je možné podat stížnost Úřadu pro civilní letectví, který je dozorovým orgánem pro prosazování povinností vyplývajících z nařízení ES č. 261/2004.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2016 17:18, před 8 lety

Společnost Travel Service, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.