Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Obracím se na vás z důvodu požadavku kompenzace za nestandardní letecko-autobusovou dopravu z letiště Rhodos na letiště Václava Havla, dne 17.6.2016, let č. QS 1149 Rhodes – Prague.
Jak asi víte, letadlo Boening 736 se 2x pokusilo vzlétnout a vzhledem k technické závadě jsme se museli přemístit zpět do prostoru letiště. Po cca 2 hodinách bez informací jsme byli vyzváni k nástupu do letadla Airbus 320 které nás dopravilo na letiště Brno, odkud nás autobus převezl na letiště do Prahy v cca 23:40 hod., namísto plánovaného příletu letadlem v 18:20 hod.
Nechci tímto poukazovat na stres z nezdařených startů a na čas strávený v dopravních prostředcích a na letišti Rhodos, kdy během celé doby chyběly nejen informace. Nicméně se domnívám, že nárok na kompenzaci tímto vznikl.
Finanční kompenzace
|
Tweet |
Práva cestujících v letecké dopravě jsou upravena nařízením ES č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů. Práva plynoucí ze zpoždění letu jsou upravena v čl. 6 nařízení. Jsou vázána na délku trasy a dobu zpoždění.
V případě délky zpoždění o tři hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů má dopravce povinnost zajistit cestujícím stravu a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době (pro lety neuvedené platí čtyři hodiny a více). Dopravce je také povinný zajistit cestujícím uskutečnění 2 telefonních hovorů, případně zaslání elektronické pošty.
Nárok na finanční odškodnění při zpoždění letu dovodil při svém rozhodování Soudní dvůr EU. Tento nárok vzniká, pokud cílové destinace dosáhnete se zpožděním 3 hodiny a více.
Výše odškodnění je také odvislá od délky trasy a nárok na odškodnění nevzniká v případě, že ke zpoždění došlo z důvodu tzv. vyšší moci.
Cestující má nárok na náhradu ve výši:
a) 250 eur u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů;
b) 400 eur u všech letů ve Společenství delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů;
c) 600 eur u všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b).
Stížnost je nutné adresovat přímo dopravci. V případě, že dopravce neodpoví do 6 týdnů, je možné podat stížnost Úřadu pro civilní letectví, který je dozorovým orgánem pro prosazování povinností vyplývajících z nařízení ES č. 261/2004.
Společnost Travel Service, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.