Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, koupil jsem si koš jako spotřebitel číslo faktury: 20161807 koš mi přešel ale rozbitý, tak jsem za 3 dny koš zabalil a odeslal zpátky, že je koš rozbitý a že odstupuji od smlouvy. Dal jsem jim možnost mi poslat nový koš za 600 Kč nebo poslat peníze, že jim nechci dělat problémy, ale chci za svoje peníze nerozbitý koš, ale oni se semnou nechtějí vůbec bavit že jsem souhlasil s obchodními podmínkami tím to pro ně končí. - jsem ochoten se s nimi soudit jde mi o princip ne o peníze.
Na což mi přišla odpověď od obchodu:
Dobrý den,
dnes tj. 22.6.2016 nám byla doručena zásilka s rozbitým odpadkovým košem (ALDA 20l černý) s přiloženým dopisem k reklamaci a výměně na nový kus.
Z důvodu porušení obchodních podmínek, konkrétně bodu 6.5., se kterými jste po vytvoření objednávky souhlasil, Vám tuto žádost zamítáme.
Informace o nutnosti nahlásit poškození zásilky jste také obdržel e-mailem při potvrzení odeslání zásilky, a je to také uvedeno na lepicích páskách kterými jsou balíky polepeny.
Moje poznámky: Argumentují bodem 6.5 který je podle mého názoru v rozporu s tím, co je dle zákona možné si do obchodních podmínek dát a tím pádem jsou obchodní podmínky neplatné.
Také mi po uzavření našeho obchodu neposlali obchodní podmínky na email což ze zákona také musí aby si nemohli vesele měnit podmínky na webu a já neměl žádné práva.
Také mají staré obchodní podmínky několik důležitých věcí jim tam chybí takže si také myslím, že mám prostě právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu protože mají protizákonné a tudíž neplatné podmínky.
Prostě mi poslali rozbitý koš a argumentují svými protizákonnými obchodními podmínkami a nechtějí mi vrátit peníze nebo poslat nový koš.
Prosím pomozte rád bych věděl kdo je tedy v právu jestli ten co pošle rozbitý koš nebo ten kdo jej koupí.
Odpadkový koš pedálový 20 l, černý ALDA Freedom
Výměna koše za nerozbitý nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo dodáno poškozené zboží, je za toto poškození odpovědný prodávající a to i přesto, že poškození zavinil přepravce. Objeví-li se vada v prvních šesti měsících od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodávající by tak musel v případě soudního sporu prokázat, že zboží vadné nebylo.
Spotřebitel nemá povinnost hlásit prodávajícímu poškození zboží do určité doby. Takový požadavek by byl nepřiměřený (zboží mohlo být určeno jako dar pro třetí osobu a poškození bylo zjištěno až po předání daru po delší době) a nepřihlíželo by se k němu (§ 1815 občanského zákoníku). Je však vhodné, aby spotřebitel poškození na převzaté věci oznámil prodávajícímu co nejrychleji poté, kdy se o poškození dozvěděl. Prodávající má následně možnost požadovat náhradu škody po provozovateli přepravních služeb.
Společnost se tedy nemůže zbavit své odpovědnosti za vady zboží tím, že spotřebiteli určí termín, do kterého musí být oznámeno poškození zboží.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.