Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Byla jsem oslovena CALLCENTREM že pro mne mají dárek za výhodnou cenu 1999,-kč.Spěchala jsem a souhlasila s dodáním balíčku. V telefonickém rozhovoru zaznělo že balíček příde do 3 pracovních dní , což se nestalo.S kurýrem jsem byla domluvena na určitý den a hodinu. Po celodenním čekání nikdo nepřijel.Po dalším týdnu se oběvila paní s balíčkem. Slušně jsem balíček odmítla.Bylo mi řečeno že jej vrátí.Nyní mi prišlo že mám zaplatit 490,-kč za vzniklé náklady. Tímto žádám o zrušení nákladu 490,-kč z uvedených duvodu.A vyřazení svých osobních udaju. DĚKUJI S POZDRAVEM ALENA FIALOVÁ
Balíček pro zdraví chrup
Žádost o zrušení neoprávněného vymáhání poštovného poplatku
|
Tweet |
v popsaném případě došlo k uzavření smlouvy prostřednictvím telefonu a následnému nepřevzetí zboží spotřebitelem. Pokud před doručením zásilky spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít.
Spotřebitel má však právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů mu toto právo náleží i před převzetím zboží, proto, doporučujeme bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy buď v písemné podobě expresní službou, nebo na kontaktní e-mailovou adresu prodávajícího. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.
Jakmile spotřebitel odstoupí od smlouvy, má prodávající povinnost vrátit do 14 dnů všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání ke spotřebiteli. Podle zákona nese spotřebitel pouze přímé náklady spojené s vrácením zboží, a to za podmínky, že ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti např. v obchodních podmínkách.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel tedy může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Prodejce je ze zákona povinen seznámit spotřebitele s obchodními podmínkami. Postačí, pokud prodejce v telefonickém rozhovoru zmíní odkaz, kde je možné se s obchodními podmínkami seznámit. Pokud tuto informační povinnost prodejce neplní, je možné se obrátit na orgán dozoru.
Co se týče spotřebitelem namítaného opožděného dodání zboží, platí, že pokud byla kupní smlouva uzavřena, má povinnost prodejce dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat.
Děkuji za kladné vyřízení.FIALOVÁ
Hodnocení: