Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.6.2016 jsem podala reklamaci na vysavač ergo Elektrolux.Vysavač je na lion baterii a jeho vydrž byla asi 30min.ted nevydrží vysávat ani 3min.Reklamace byla zamítnuta.Důvod-na baterii se nevztahuje 2 létá záruka.Nikdo nás při koupi vysavače neinformoval že na baterii není záruka 2roky,ale jak bylo řečeno v prodejně jen pul roku.Servis podal info že na baterii je rok záruky.
Prodavající nás při koupi přesvědčoval že je tento vysavač velmi kvalitní z důvodu kvalitní baterie.Neinformoval nás, ale že baterie má jiné záruční podmínky a že její životnost je asi jeden rok.Kdybych to věděla tak tento vysavač nezakoupím.Částka za vysavač nebyla mala-3599,-kč
Servis podal info že nová baterie stojí 2500,-kč,
Prodejce reklamaci zamítl a já jsem zamítla zaplatit novou baterií.Citím se oklamaná a chtěla bych nápravu a uznaní reklamace.Děkuji
ZB 2941 ERGO RAPIDO VYSAVAČ ELEKTROLUX
UZNANÍ REKLAMACE A NÁPRAVU
|
Tweet |
Spotřebitelka může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Dle § 2167 písm. d) občanského zákoníku se výše uvedené nepoužije, pokud to vyplývá z povahy věci (například nelze uplatnit u rychle se kazícího zboží). Pokud je tedy životnost výrobku kratší než 24 měsíců, není možné po prodávajícím žádat nápravu. Prodávající by měl ale při zamítnutí reklamace důvod zamítnutí řádně objasnit (i na baterie je možné uplatnit práva z vadného plnění po dobu 24 měsíců, není však možné po prodávajícím žádat nápravu, tam kde to povaha výrobku neumožňuje). Délka životnosti dané baterie by byla při soudním sporu předmětem dokazování (prostřednictvím např. znaleckého posudku).
Prodávající má povinnost spotřebitelku seznámit se zbožím a jeho vlastními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitelka by mohla také namítat neplatnost kupní smlouvy, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.