Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, i když chodívá vyúčtování za spotřebu plynu v Květnu, letos jsem ho neobdržela ani do 27 Června. Dvakrát jsem žádala e-mailem a nic se neděje
ani žádná odpověď či informace.
Potřebuji vyúčtování doložit soudu.
Trochu je popostrčit.
|
Tweet |
Termíny vyúčtování dodávky plynu jsou k dnešnímu datu řešeny vyhláškou č. 210/2011 Sb., o rozsahu, náležitostech a termínech vyúčtování dodávek elektřiny, plynu nebo tepelné energie a souvisejících služeb, ve znění pozdějších předpisů. V § 15 odst. 1 této vyhlášky je stanovena délka zúčtovacího období zpravidla 12 kalendářních měsíců po sobě následujících, pokud se smluvní strany nedohodnou na kratší délce zúčtovacího období; ustanovení odstavce 2 tím není dotčeno.
Energetický zákon ukládá dodavatelům povinnost veškeré údaje na vyúčtování uvádět v přehledné podobě a na požádání je zákazníkovi srozumitelně vysvětlit.
Od 1. července 2016 nabude účinnosti nová vyhláška Energetického regulačního úřadu upravující vyúčtování elektřiny, plynu, tepla a souvisejících služeb. Nově tak budou dodavatelé muset v některých případech zasílat spolu s vyúčtováním i přehled základních informací o spotřebě a platbách ve vyúčtovacím období. Cílem je zpřehlednit vyúčtování a umožnit zákazníkům srovnat si výhodnost své smlouvy o dodávce energií s jinými produkty na trhu.
Komunikaci se společností ohledně nedodání vyúčtování doporučujeme provádět prokazatelně například formou dopisu, který je žádoucí zasílat doporučeně, nejlépe s dodejkou. V případě osobního předání stačí nechat podepsat převzetí na kopii.
Písemnou reklamaci zákazník dle všeobecných obchodních podmínek společnosti uplatňuje jejím doručením na adresu sídla Dodavatele: X Energie, s.r.o., Hybernská 1009/24, 110 00 Praha 1 – Nové Město.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.