Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 13.6. jsem zakoupila v internetovém obchodě Hyperelektro.cz sáčky do vysavače(Severin SB 7219) za cenu 1470,- Kč. Zaplatila jsem ihned kartou on-line a částka mi byla stržena z účtu. Za pár dní dorazila zásilka s fakturou na 1590,-Kč se splatností 27.6.
Ve faktuře je šest balení sáčků rozděleno na dvě části, z nichž první tři balení jsou za cenu 735,- Kč a další tři balení za cenu 855,- Kč.
Ráda bych se zeptala, jak postupovat, abych se mohla bránit tomuto neoprávněnému navýšení ceny. Již jsem vám psala a pokusila se několikrát volat(bohužel obsazeno), faktura již má dnes splatnost, moc děkuji za rychlou pomoc.
Severin SB 7219 sada sáčků do vysavače
Rada, jak se účinně bránit proti neoprávněnému navýšení ceny faktury.
|
Tweet |
Pokud již jednou byla kupní cena za zboží zaplacena, tak znovu požadované zaplacení kupní ceny by bylo plněním bez právního důvodu. Přičemž platí, že kdo se na úkor jiného bezdůvodně obohatí, musí takové obohacení vydat. Bezdůvodným obohacením je majetkový prospěch získaný plněním bez právního důvodu dle § 451 občanského zákoníku.
Prodávající má povinnost vydat doklad (fakturu) o zakoupení výrobku s řádně uvedenými povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.
Spotřebiteli doporučujeme prodávajícího opětovně vyzvat k zaslání dokladu o zakoupení výrobku s náležitě uvedenou cenou za zboží a jeho dodání. Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Dobrý den,
zde se jedná o nedorozumění způsobené chybně vystavenou fakturou. Přikládám email, který jsem paní ještě včera odeslal. Telefonem se mi zákaznici nepodařilo opakovaně kontaktovat Ještě doplním, že se jednalo o vypořádávací fakturu k původní platbě.
----------------
Vážená paní Dneboská,
reaguji na Váš podnět ze stránek www.vasestiznosti.cz. Pokoušel jsem se Vám dnes několikrát dovolat, bohužel neúspěšně.
Chyba se stala tak, že náš pracovník vystavil fakturu dle objednávky, ale u tří kusů zboží omylem zadal špatnou cenu. Chyby si následně všiml a fakturu opravil. Na skladě byli ale kolegové rychlejší a zabalili do zásilky první špatně vytištěnou fakturu.
Abych Vás tedy ubezpečil, žádný dluh vůči nám nemáte ani po Vás žádné dodatečné platby nepožadujeme a ani jsme to neměli v úmyslu.
V příloze posílám správnou fakturu.
Za způsobené nedorozumění se Vám omlouvám.
S pozdravem,
Ing. Miroslav Slunečko
------------------
Vzniklé nedorozumění tímto považuji za vyřešené.
Ing. Miroslav Slunečko
jednatel Hyper Elektro, v.o.s.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.