Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#11291Náhradní notebook po dobu vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 9 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.06.2016, před 9 lety

Eduard Prát

Znění stížnosti

Dobrý den,
ve věci reklamace č. ASRE 16250 922r byl reklamován Notebook Lenovo ThinkPad E550 Black 20DF0-052, kdy popsané vady se vyskytly v délce kratší než 6 měsíců (zde odkazuji na zák. č. 89/2012 Sb.).

S ohledem na výše uvedené Vám sdělujeme, že po dobu reklamace nám vznikají škody tím, že nemáme k dispozici pro zaměstnance daný přístroj, a tudíž nemůže vykonávat svoji práci.


Produkt

Notebook Lenovo ThinkPad E550 Black 20DF0-052


Požadované řešení

S ohledem na občanský zákoník a obecnou odpovědnost předcházení škodám žádáme o urychlené vyřízení reklamace, případně urychlené vyměnění přístroje za nový při maximálním zachování dat, případně o poskytnutí náhradního přístroje podobných parametrů po dobu vyřizování reklamace. V případě, že tomu tak nebude, budeme nuceno koupit další přístroj na dobu, po kterou bude reklamace vyřizována, a následně po Vás požadovat rozdíl v jeho ceně.

S ohledem na výše uvedené, proto prosíme o poskytnutí náhradního, nebo nového přístroje obratem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2016 11:31, před 9 lety

Právní nárok na poskytnutí náhradního zařízení po dobu reklamace vadného výrobku kupující obecně nemá, ledaže by se k tomu prodejce ve smlouvě s kupujícím zavázal. Jinak je pouze na domluvě s prodejcem, zda a za jakých podmínek náhradní notebook poskytne.

Z textu stížnosti vyplývá, že reklamovaný výrobek byl zřejmě zakoupen v rámci podnikatelské činnosti kupujícího. Pojem spotřebitele je definovaný v § 419 občanského zákoníku jako každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jedná.

Pokud je zboží koupeno na IČ a užíváno k podnikatelské činnosti, tak nelze aplikovat režim ochrany spotřebitele a ustanovení občanského zákoníku chránící spotřebitele. Lhůty k vyřízení reklamace mezi dvěma podnikateli upraveny nejsou a je nutné je mezi oběma stranami upravit dohodou. Doporučujeme pak při nákupu zohlednit i ustanovení obchodních podmínek prodávajícího.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.7.2016 16:07, před 9 lety

Vážený pane Práte,

přiznám se, že nerozumím Vaší stížnosti, kterou jste sem zaslal. Reklamaci jsme přijali 21..2016 a ještě ten den ji pro Vás vyřídili dobropisem, tedy odstoupením od kupní smlouvy. Tedy 6 dní před podáním Vaší stížnosti. Ihned na místě jsme také vyplatili oprávněné osobě kupní cenu notebooku.

Jak si správně povšimli pracovníci portálu dTestu, notebook byl zakoupen v rámci podnikatelské činnosti, z čehož vyplývají odlišná práva a povinnosti. Na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opakované vady jste tak neměl právní nárok, přesto jsme Vám vyšli vstříc a vrácení výrobku Vám umožnili.

Pokud se Vaše stížnost týká jiného případu, prosím, obraťte se na nás přímo s přesným a jednoznačným doložením případné (opodstatněné) škody. Aby nedošlo k nedorozumění, Vaše předchozí reklamace notebooku z 8.6.2016 nebyla uznána jako oprávněná, proto v souvislosti s ní nelze uplatňovat z naší strany úhradu jakýchkoliv prostředků.

Věřím však, že se jedná pouze o nedorozumění v rámci komunikace ve Vaší společnosti, kdy se k Vám informace o dořešení reklamace k Vaší spokojenosti nedostala včas.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.7.2016 12:35, před 9 lety


Eduard Prát

Dobrý den,

pravděpodobně se na Vaší straně stala chyba, protože jsme žádný dobropis neobdrželi a podle přehledu reklamace na internetu i ověření na Vašem callcentru doposud reklamace nijak nebyla vyřešena.

Spíše se nám v našem dotazu jednalo o poskytnutí náhradního přístroje. S reklamačními i dalšími podmínkami jsme seznámeni, i tak ale je potřeba postupovat v souladu s principem předcházení škodám, jež je vtělen do ust. § 2894 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Primárně jsme také žádali opravu daného přístroje, pokud to bude možné.
Prosíme o vyřízení co nejrychleji. Budeme očekávat Vaši zprávu a vyřešení dané reklamace.

Za vstřícnost děkuji

S pozdravem

Eduard Prát

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2017 16:39, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.