Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Cca 3 měsíce po zakoupení, z toho asi jeden měsíc aktivního užívání, došlo k prasknutí řemínku na obou stranách testeru v místech, kde přechází pevný modul na gumový pásek.
Obratem reklamováno u dodavatele. Dostalo se mi vyjádření, že se jedná o mechanické poškození.
Na dotaz, jak tento tester správně používat mi ani nikdo neodpověděl. Asi není určen ke sportu. Vzhledem k velmi krátké době používání se cítím jednáním dodavatele poškozen.
Miccrosoft Band 2 - fitness hodinky - velikost náramku M
Jelikož není možné s řemínkem v tomto stavu zařízení používat a popisovaný problém se jeví jako systémový (veřejně dohledatelné, velké množství uživatelů popisuje tento problém), požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Drobný,
mrzí mě vzniklá situace. U autorizovaného servisního střediska jsem prověřovala vyřízení Vaší reklamace. Na základě analýzy přístroje došel servis k závěru, že uvedené poškození vzniklo mechanicky. Plně chápu Vaše argumenty, nemohu však jiným způsobem posoudit, jak přesně k poškození pásku došlo. Jakožto prodejce jsme totiž v tomto případě odkázání na odborné posouzení, které provádí autorizovaný servis.
Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.
Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: