Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Mobilní telefon postupně 3x reklamován v autorizovaných servisech a po 4 u Vodafone pro odstoupení od kupní smlouvy.
1. reklamace - cvaká home tlačítko - uznáno, provedena výměna home tlačítka (reklamováno přímo u aut. servisu - Český Servis)
2. reklamace - problémy s baterií - uznáno, provedena výměna baterie (reklamováno přímo u aut. servisu - Interservis)
3. reklamace - problémy s baterií, vyhořela nabíječka s USB kabelem a po vyhoření jsou problémy s USB konektorem na telefonu - uznáno, provedena výměna baterie, nabíječky a USB kabelu (reklamováno přímo u aut. servisu - Interservis)
4. reklamace - znovu cvaká home tlačítko, znovu problémy s baterií (náhodně padají procenta), znovu vyhořela nabíječka s USB kabelem a znovu jsou problémy s USB konektorem - dle telefonátu z prodejny Vodafone uznáno, provedena výměna nabíječky a USB kabelu
Čtvrtá reklamace byla poslána přímo skrze Vodafone, aby došlo k co nejrychlejšímu odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Mobil se dle telefonátu z pobočky (Příbram) vrátil jako uznaný, pouze však s nabíječkou a USB kabelem ale nevzniká nárok na odstoupení od kup. smlouvy, protože se jednalo o reklamaci příslušenství. S tímto vyjádřením nesouhlasím - reklamace je uznána, jedná se o 4 různou uznanou reklamaci, automaticky vzniká tedy nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
Aut. servis Britex, do kterého posílá Vodafone telefony Samsung je špatný a nechce uznávat vady a překrucuje zákon na svou stranu - s předešlými aut. servisy, kam jsem telefon odeslal sám problém nebyl (Český Servis, Interservis).
Mimochodem, první reklamace byla podána okamžitě po zakoupení telefonu - vada byla nahlášena do 12 hodin od zakoupení - Vodafone jsou evidentně zákazníci úplně jedno, když musí reklamovat mob. telefon za 20 tisíc okamžitě po zakoupení. Situaci jsem řešil jak na prodejně (Příbram) následující den ráno po otevření a také okamžitě po rozbalení telefonu (4 hodiny od zakoupení) na Facebooku - u obou variant jsem byl slušně poslán "někam", ať si ho vyreklamuji (nový telefon - jako vážně....)
Veškeré rekl. listy a reference přikládám v neveřejné části.
Samsung Galaxy S6
Vrácení peněz za 4 uznanou reklamaci
|
Tweet |
Pokud bylo ve stížnosti uvedené příslušenství telefonu (nabíječka, USB kabel) součástí balíčku, na který byla uzavřena kupní smlouva, je nutné posuzovat všechny vady jednotlivých součástí jako vady celku. Jinak by tomu bylo v případě, že by zmíněné příslušenství nebylo součástí balíčku a spotřebitel by jej zakoupil zvlášť. Potom by opakovaná reklamace opravňovala k odstoupení od kupní smlouvy pouze ohledně vadného příslušenství.
Dovozujeme, že spotřebitel má nárok na odstoupení od celé kupní smlouvy, pokud zmíněné příslušenství je uvedeno v kupní smlouvě nebo na jiném dokladu,. Ustanovení § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, hovoří o nároku na odstoupení od kupní smlouvy, nelze-li pro opakovaný výskyt vady věc řádně užívat.
Hezký den, pane Tomane,
v případě, že jde o opakovanou reklamaci a vada se projeví na příslušenství, které bylo součástí balení u telefonu, tak i tuto závadu počítáme do počtu opakovaných závad. Když tedy budu vycházet pouze z vámi uvedených veřejných informací, měl byste pravděpodobně při čtvrté uznané reklamaci nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
Pokud jsme poslední reklamaci nevyřešili podle vašich představ, obraťte se prosím na naše Reklamační oddělení, a to přes Reklamační formulář na http://www.vodafone.cz/reklamacni-formular. Kolegové prověří tuto konkrétní situaci a dají vám vědět.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Po zveřejnění stížnosti se společnost Vodafone okamžitě reagovala, uznala nárok na odstoupení od kupní smlouvy v rámci zákona, kterou jsem již včera na pobočce osobně vyřídil (byl mě vystaven dobropis). Děkuji za dořešení problému, mrzí mě však, že bylo nutné podání stížnosti pro dořešení - určitě jsou i lepší cesty, jak se dohodnout se zákazníkem bez nutnosti případ prezentovat veřejně.