Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, ke konci dubna, jsem se zaregistroval na be2 seznamce, měli akci v rozmezi 120-130 Kč přesnou částku již nevím na jeden měsíc VIP. najednou jsem zjistil že mi prodloužili členství na 3 měsíce když jsem se díval na profil na jejich webu kde bylo napsáno že mne prodloužili účet v den 21/05/2016. Ani mě nepřišel email, že by se profil prodloužil na 3 měsíce. 24.6.2016 jsem chtěl VIP a učet zrušit, ozval se pouze robot, že prý musím na papír napsat své jméno, přijmení, datum založení účtu, vlastnoruční podpis a toto vše naskenovat a poslat na email.. Podíval jsem se dnes na svůj bankovní účet a zničehonic aniž bych něco kupoval mě strhli částku 2247Kč. v pátek tj. 24.6.2016 akurát jak jsem chtěl zrušit účet. Prosím pomozte mi aby mě vrátili částku a zrušili VIP a účet.
Mockrát děkuji za snahu a za odpověď
Vracení peněz, zrušení VIP a účtu
|
Tweet |
Byl-li uzavřen zpoplatněný smluvní závazek, je možné jej ukončit výpovědí. Výpověď musí být učiněna minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy. Není-li tomu tak, závazek se automaticky prodlužuje o dobu dohodnutou při objednávce, kterou je pak nutné celou uhradit. Dle všeobecných obchodních podmínek předmětné společnosti je třeba podat výpověď písemnou formou, pouhé vymazání profilu nepostačí.
Pozornost je třeba věnovat tomu, že společnost má ve všeobecných obchodních podmínkách automatické prodlužování smlouvy o stanovenou dobu, dokud spotřebitel službu nevypoví.
Výpověď je tedy nutné společnosti doručit minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl smluvní závazek sjednán. Pokud spotřebitel nesouhlasí s prodloužením původního závazku, musí společnosti doložit, že svou výpověď společnosti adresoval minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl původní závazek sjednán.
Výpověď lze podat i formou emailu na uvedené adrese zakaznickyservis@be2, avšak je vhodné z důvodu předběžné opatrnosti připojit k tomuto emailu formou přílohy i podepsanou naskenovanou výpověď zpoplatněného smluvního vztahu. Dle smluvních podmínek společnosti klient ve své písemné výpovědi čitelnou formou uvede své plné jméno, zemi, v rámci které služeb be2 využívá, svou e-mailovou adresu, zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno.
Instrukcí, že spotřebitel má výpověď adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli, zvláště pokud má podnikatel uvedeny ve VOP i další způsoby písemné komunikace se spotřebiteli, rovněž s přihlédnutím ke skutečnosti, že smlouvy jsou se spotřebiteli uzavírány výhradně formou prostředků komunikace na dálku, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné do zahraničí i vzhledem k dlouhé době doručení, než je nezbytně nutné.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy (popřípadě odstoupení od smlouvy) ve stanovené lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy v souladu s všeobecnými obchodními podmínkami společnosti.
Není možné, aby společnost fakticky neumožňovala, popřípadě úmyslně bránila využití některé z uvedených forem ve svých všeobecných obchodních podmínkách pro písemnou výpověď smluvního vztahu, pokud se k tomu sama svým výslovným prohlášením zavázala.
Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, odstoupení od smlouvy (nefunkční email), nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
3c6662a3753b3f11c28a790e
Dobrý den,
Přijali jsme Vaši žádost o výpověď VIP/ Prémiového členství
Tímto Vám potvrzujeme, že výpověď již byla zpracovaná a členství vyprší k datu: 21.09.2016.
Na přislouchajícím uživatelském profilu již žádné další prodloužení neproběhne.
V případě jakýchkoliv dotazů nás prosím neváhejte kontaktovat opětovně, zakaznickyservis@be2.cz
Chci touto cestou po společnosti aby vyřadila mé osobní údaje z databáze společnosti a abych dostal na email zprávu o vyřazení osobních údajů.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Chceme odpovědět na vaše otázky správně, obraťte se na náš zákaznický servis prostřednictvím e-mailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz
24.6.2016 strhli peníze, v úterý se mě konečně podařilo zrušit účet sice jsem to měl údajně do 21.09.2016 ale jistota je jistota. Když jsem ho zrušil na začátku třech měsíců, nemám tedy nárok na vrácení části peněz? Protože, jak mohou mít peníze za něco co neexistuje? Je to třeba jak při reklamaci třeba mobilu též když jste nespokojeni můžete ho vrátit a vybrat si jiný nebo vám vrátí peníze, nešlo by to tedy i při tomto problémů? A když již mám zrušené členství a smazány profil tak po mé osobě již žádné peníze chtít nemohou že? Na internetu jsem se totiž dočetl, že i při zrušení členství a smazáni profilu strhli dotyčným osobám bezdůvodně peníze... A když se jim to nepovedlo hrozili exekucí a soudem.
Děkuji za odpověď
Smluvní vztah je možné ukončit výpovědí, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li to zákon. Zákon v tomto případě mlčí (spotřebitel a společnost sjednali závazek na dobu určitou), bude tedy záležet na ujednání smluvních stran. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti (dále jen VOP) musí být zpoplatněný smluvní vztah (tzv. ”Prémiové členství”) zakoupený prostřednictvím webové stránky vypovězen minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy – nebo, pokud byla při koupi zpoplatněného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty. V opačném případě se závazek prodlužuje. Smluvní strany si tedy sjednaly, že je možné závazek vypovědět.
Dle § 1998 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud je závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi.
Ve VOP výpovědní doba upravena není, závazek tedy končí účinností výpovědi. Dle VOP je výpověď účinná, pokud byla podána formou výslovného, písemného prohlášení (tuto část mimochodem považujeme za nepřiměřenou smluvní podmínku, neboť omezuje spotřebitele ukončit závazek - rozhodující by měla být vůle spotřebitele nebýt smlouvou dále vázán, nikoliv forma výpovědi). Pokud tedy spotřebitel podal výpověď, závazek byl ukončen ke dni účinnosti výpovědi. Spotřebitel má tedy nárok na vrácení poměrné části zaplacené částky.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
děkujeme Vám!
Odstoupení od smlouvy je dle Všeobecných obchodních podmínek a platné české legislativy možné uplatnit pouze do 14-ti dní od data jejího uzavření, které bylo k datu: 21.05.2016, odstoupení od smlouvy již tedy není nárokovatelné.
Jak jsme uvedli výše v našem právním stanovisku, byl-li smluvní vztah vypovězen, má spotřebitel právo na vrácení poměrné části zaplacené částky.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitele a žádáme jej o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Takže co mohu tedy udělat? Poněvadž, jak vidíte be2 nehodlá nic vrátit. Kam se mohu tedy obrátit?
Děkuji
Trvá-li společnost na svém právním stanovisku, bude nutné se svého práva domáhat soudní cestou. Jedině soud může rozhodnout na, na čí straně leží právo.
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Je nám to líto, ale v obdobných případech není možnost refundace k dispozici.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: