Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Vyjádření dTestu Publikováno
28.6.2016 08:48, před 15 minutami
Operátor má právo změnit obchodní podmínky i stávajícím zákazníkům, musí je však o této změně informovat, a to nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny. Informaci je operátor povinen poskytnout způsobem, který si zvolil spotřebitel pro zasílání vyúčtování. Zákazník má jedinou možnost obrany, a to smlouvu ukončit ke dni nabytí účinnosti změny dle § 63 odst. 3 zákona č. 127/2005, o elektronických komunikacích.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Takové vyjádření jsem našel na internetu z Vaší strany. Řeším podobný problém jako paní, která Vám psala. Ovšem Vaše vyjádření hovoří také takto. "Operátor má právo změnit obchodní podmínky i stávajícím zákazníkům, musí je však o této změně informovat, a to nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny." Takže pokud operátor zákazníkovi sdělí, napíše do všeobecných podmínek, že má jít na střechu domu a má skočit, tak to platí pokud mu to sdělil včas. Nezlobte se, ale to je nerovný boj. Jedna strana diktuje a ta druhá se nemá jak bránit. Výpověď služby není obranou! Podmínky nastavené tímto způsobem jsou pro zákazníky neakceptovatelné. Domnívám se, že všeobecné podmínky by měly být upravitelné pro obě strany.
S pozdravem Miloň Daněk
O2 mini
Výše.
|
Tweet |
Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací (dále jen "operátor") má dle § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, povinnost informovat účastníka o změně smlouvy (tj. tarifu), a to nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti této změny. Zároveň je operátor povinen informovat účastníka o právu na bezplatné ukončení smlouvy ke dni nabytí účinnosti změny tarifu. Informaci je operátor povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Jednostrannou změnu smluv nebo obchodních podmínek umožňuje občanský zákoník, který stanovuje, že nutnost provést budoucí změnu musí být jasná už při uzavírání smlouvy a pozdější změna má být přiměřená. Speciální zákon o elektronických komunikacích stanovuje přesný postup, který musí operátor dodržet, aby mohl obchodní podmínky a smlouvu jednostranně změnit. Zákon o elektronických komunikacích umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Spotřebitelé, kteří využijí možnost výpovědi smlouvy při jednostranných změnách, mají výhodu v tom, že smlouvu lze ukončit k datu účinnosti nových podmínek, telefonní číslo se tedy uvolňuje pro přenos k jinému operátorovi daleko rychleji než v případě běžné výpovědi.
Přestože v právu platí zásada, že smlouvu nelze měnit bez dohody všech jejích účastníků, existují zákonem dané výjimky. Oprávnění k jednostrannému zásahu do smlouvy má pro operátora tu nevýhodu, že při změně podmínek, která nebude pro spotřebitele přijatelná, ho může připravit o velké množství klientů měněné či nahrazené služby, protože využijí svého práva odejít bez plateb za předčasné ukončení smlouvy.
Dobrý den,
vše už je zde řečeno.
Pokud bych mohl pomoct s něčím konkrétním, jsem vám i nadále k dispozici.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den, ano to co píšete je pravda. Ale také je pravda, že způsobem jak to firma dělá, veřejně tají zdražovaní svích služeb. Velmi snadno obcházejí ono zdůvodňování zdražení právě vyhlášením nových a "lepších" tarifů, bez ohledu na zákazníka. To nemohu akceptovat zvláště pak, když ta samá firma pomocí bombastických prohlášení oznamuje slevňování, které má opačný účinek u zákazníka. Je to zamlžování obchodní polityky, ve které zákazníka utopí pomocí zákonů a předpisů, které jsou proti jednotlivci, zákazníkovi. Kdy se lidé naučí bránit, proti zvůli firem a našich politiků?
Nyní dáváme společnosti prostor pro vložení svého vyjádření.
Chápu, že uvedené kroky pro vás nemusí znamenat zlepšení podmínek smlouvy. Skutečně je ale v takovém případně možné službu vypovědět do okamžiku plánované změny tarifu.
Pokud byste měl případný zájem o kontrolu nastavení a úpravy stávající smlouvy tak, aby vám více vyhovovala, můžete nás kontaktovat zde: www.o2guru.cz/guru
Pokusíme se pro vás najít řešení.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.